Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så här gör jag

Skrivet av Tuss
Jag har två söner som "aldrig" äter nyttigt. Den äldsta är lite rund, gillar sötsaker...Och den yngre är smalare. De vill bara ha ett glas oboy till frukost, inget annat. Så jag har börjat göra en shake som har alla näringsämnen i sig som smakar precis som oboy. Den är egentligen till för viktminskning men är klassat som livsmedel när jag kollade upp vad det var.
Fröknarna i skolan har sagt att de är mycket piggare på förmiddagen!
[email protected]
Svar på tråden: Så här gör jag

Hur gör du den då? IMT

Skrivet av  oboyälskarens mamma
ss
 

Smart, men...

Skrivet av  Margut
... näst intill reklam! ;-)

Mina ungar får också "shake" som mellanmål. Jag är dock inte ute efter att sälja något!

Hoppas att du inte blir sur, Tuss, jag förstår att du menar väl. :-)
 

Hur gör du

Skrivet av  Tuss
den Shaken? Kan du berätta? Jag tycker det är så smidigt...trots att jag blir påhoppad...man får ju skriva varunamnet Oboy tusen ggr utan ngn reagerar...
 

Varför tar du inte

Skrivet av  Lena_O
ett glas gammeldagsmjölk med o\'boy och ett äpple i dagisväskan? Det borde ju ge lagom energi för ett barn.

Bantardrycker är ju för vuxna, inte för växande barn som äter så otroligt oregelbundet. Jag skulle nog vara lite försiktig.

Om du har problem med maten själv (misstänker det eftersom du har drycken hemma) så ska du kanske gå till dina egna rutiner, för det påverkar sönerna mer än du tror.
 

rättning

Skrivet av  Tuss
jag råkade skriva fel, den är inte bara för viktminskning..jag har den hemma för att jag tränar och behöver tillskottet.
(Oboy är en sockerbomb)
Jag ska börja skicka med frukt till skolan, bra idé!
 

Ok :)

Skrivet av  Lena_O
Frukt är toppen att skicka med. Äpplen blir lätt dåliga och kantstötta i skolväskan. Men det går.

Ja, O\'boy är nog en riktig sockerbomb... Det har du rätt i.
 

Säkert Örtliv......

Skrivet av  Glad i dag
de finns överallt med sin reklam och med sina påträngande säljare....
Fast Örtliv ska vara på engelska...*S*
 

Artiklar från Familjeliv