Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

åsa ..är du här med..??

Skrivet av åza med 4 killar
jag har inte varit härinne på ett tag..min 8½ åring har stora problem med vikten nu...men när han var 2 år vägde han oxå 10 kg...och då var det för lite...nu väger han 41 kg...och det är alldeles för mycket..men han har ju en sjukdom i höften så han inte kan röra sig,,,sen fick vi veta i måndags att han har astma oxå...jag har ju 4 barn så "sjukdommarna" kunnde ju fördelat sig lite mer rättvisst men nej då...det är Emil som får allt...och juu mer jag kämpar för emils vikt dessto mer går jag upp...
Svar på tråden: åsa ..är du här med..??

Ja jag önskar verkligen..

Skrivet av  Åsa med Aron 020110 och Ruben 030728
att jag hade sett sajten tidigare. Mådde inte alls bra där ett tag. Samtidigt som dom ifrågasatte Arons vikt, blev jag ju gravid igen. Då ville dom ju att jag skulle sluta amma, vilket Aron inte alls ville. Snäll som man är lyssnar man ju. Andra graviditeten mådde jag illa till 6:e månaden + alla utredningar ang Aron. BVC t o m ifrågasatte ifall vi gav Aron mat. Det är självklart man blir lessen. Precis som om man skulle vansköta sitt barn. Nu efter Ruben har man ju lärt sig att sålla bort vissa saker BVC säger. Arons vikt är lagd på is för tillfället i alla fall. han väger 11,6 till sina 86 cm så det ser bra ut.
Nu har dom satt in astma spray på honom. Pulmicort och Bricanyl. Utredningen där pågår. Ska tillbaks om 2 månader.
Men det är verkligen härligt att se att man inte är ensam. Tyckte alla andras bäbisar var så runda och goa, så man hade ingen direkt att prata med.
Tråkigt att höra om din lilla kille. Så ni har samma problem. Undrar lite ang astmautredningen. Hur konstaterar man det?
 

Artiklar från Familjeliv