Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svårt att få hjälp!?

Skrivet av ledsen mamma
Har varit i kontakt med både skolhäsovård och barnläkarmottagning men på båda ställena säger dom bara att sonen ska växa i sin vikt vilket han ju inte gör har vi insett för länge sedan. Han växer bara på bredden. Nu väger han 58 kg till sina 156 cm. Hur ska vi göra för att få hjälp??

Det hjälper inte att vi förklrar och säger till utan det måste nog vara någon utomstående. Sist n\'r jag tog upp vikten på banläkarmottagningen sa han att det var inte så farligt men ät inte så mycket chips och läsk och rör lite mer på dig vilket sonen tolkade att du väger inte för mycket.
Svar på tråden: Svårt att få hjälp!?

Man kan..

Skrivet av  Mia72 & Martina 19/10-01, E-93, O-96
bli arg för mindre. Vi har ju haft samma problem. Han växer i sin vikt bla bla bla... Vad hände till slut? Jo när han väger 62 kg till sina 144 cm DÅ reagerar dem.
Varför lyssnar inte läkarna på föräldrarna??

Jag hoppas att verkligen att ni får gehör någonstans. Tyvärr så är jag så ny i denna sväng så jag har inga tips. Eller ..vår skolsköterska frågade om vi inte skulle ta kontakt med barn på lassa men det ville inte vår son. Om inte annat ta kontakt med distriktan där ni bor och be om hjälp. Min son har fått ta blodprov för att utesluta änmnesomsättningsfel och de kollade även järnstatusen. Men de var utan anmärkning.

Kramis
 

Artiklar från Familjeliv