Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hjälp!!!

Skrivet av orolig
hej ,jag är så orolig för min son. Han är 5 år och väger 15 kg och är 104 cm lång. Jag pratade med BVC om det men de tar mig inte på alvar. säger att det är fullt normalt,men jag ser ju andra barn i hans ålder som är mycker större. hur ska jag få honom att gå upp i vikt? är det någon som vet var man kan få hjälp i stockholm ?
Svar på tråden: hjälp!!!

Jag har små barn

Skrivet av  Katja bf 9/9
och på den äldstas skola sa sjuksköterskan att om de avviker markant vid ca 8 års ålder, sätts en utredning in, om man ska ge hormon, eller inte.

Min 6,5 åriga tjej är 11 cm och väger 16,5 kg.
Min 5,5 åriga tjej är 108 cm och väger 17 kg
Min 4 årige pojke är 99 cm och väger 14 kg
Min 14 månaders pojke var 74 cm vid 1 år och vägde 10,1 kg.

Jag ser ju på min äldsta som går i ettan att hon är huvudet kortare än sina klasskamrater.
 

tack

Skrivet av  inte så orolig längre
tack snälla för ditt svar! jag ska försöka ta det lugnt och vänta med hjälpen ,om den behövs. jag är så trött på alla kommentarer . sist var det en granne som frågade om jag inte gav sonen någon mat!!! jag svarade att jag lite syrligt att jag bara gav honom bröd och vatten. hon trodde faktiskt på det...


 

vilka typer det finns...=(

Skrivet av  Katja bf 9/9
NÄR ska folk inse att det är NORMALT att ha små/stora barn?

Senast för några veckor sedan fick jag höra "men oj så smal hon är" om äldsta tjejen.
Ja, men hon följer SIN kurva, och det är viktigast för mig.
Hon mår bra, äter bra...vad mer kan jag göra?
 

Ja vad glad man blir

Skrivet av  Åsa m Aron o Ruben
Här var det BVC som undra ifall vi gav Aron mat? Trodde hon skämta med mig. Alla tror att Aron är typ 1,5 år och tycker han är så otroligt tidig i sin utveckling. När jag säger att han är 2,5 år blir kommentarerna istället neg. Börjar snart idiotförklara folk. Dels att dom inte förstår att alla är olika, även vuxna är olika i vikt och längd. Varför skulle inte ens barn vara det. Och dels att fråga en så obegåvad fråga, ger du ungen mat?
 

110 cm förstås*S*

Skrivet av  Katja bf 9/9
inte 11 cm....DÅ skulle även jag reagera*fnissar*
 

Artiklar från Familjeliv