Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många föräldradagar har ni kvar?

Skrivet av Anna T2 + Heidi
Jag som tycker att jag har snålat och snålat har nu bara ett 60-tal garantidagar och ungefär lika många lägsta nivådagar... hoppsan, vart tog det här året vägen?

Hur många föräldradagar har ni kvar?

Är det nån mer som är i samma sits som jag, inte anställd nånstans men jobbar på flera olika vikariat? Det är himla knivigt att fylla i FK-papperen just nu för jag vet aldrig från en vecka till en annan hur mycket jag ska jobba.

Eftersom jag frilansar funderar jag på att starta företag. Några erfarenheter?

Och gott nytt år alla!


Svar på tråden: Hur många föräldradagar har ni kvar?

jag..

Skrivet av  Maria m Nathalie -99 och William 040130
har tagit ut 154 sjukpenning dagar, inga lägstanivå dagar än. Jag tänker gå tillbaka på 75% i aug, då William får börja på dagis. Nu extra arbetar jag lite när det behövs. Har även dagar kvar på Nathalie, 124 st sp-dagar tror jag.
 

Vi har tagit

Skrivet av  A.med Tilde
ut hälften av dagarna.
 

Vi har..

Skrivet av  Skrutt72 med Alexander 040104
87 dagar med sjukpenningnivå och sedan har vi alla lägsta-nivå-dagarna kvar. Har precis suttit och räknat ut hur vi skall plocka ut dagarna för att hanka oss fram till augusti. Tur att vi båda har semesterdagar sparade.
Kram
 

Hur klarar ni er?

Skrivet av  Anna T2
Jag är van att försörja mig helt själv, tycker det är skitjobbigt att vara den som har minst pengar :-(
 

Jaaa..

Skrivet av  Skrutt72 med Alexander 040104
Jag har bl.a börjat jobba lite extra på mitt jobb. Väldigt praktiskt att jobba i butik och dessutom bo väldigt nära jobbet. Det har hänt många gånger att jag gått till jobbet när sambon kommit hem. Annars lever vi mycket snålare än innan.
Kram
 

Har...

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
ca 195 dagar kvar och 90 på lägsta nivå. Men jag har jobbat hemifrån sedan Myra kom så jag har sparat dagar på det.

Myra börjar på dagis i slutet av augusti.

Kram
Den STOOOOORA Heidi ;)
 

166+90

Skrivet av  johanna med Cecilia 040130
166 SGI varav 60 är pappans, alla 90 garantidagarna kvar.

så..
våra räcker nog lite till
 

blev fel 150 +90 mina dagar

Skrivet av  johanna med Cecilia 040130
pappan har alla sina kvar
 

gick till Försäkringskassan

Skrivet av  johanna med Cecilia 040130
blev så trött på att hitta olika siffror

vi har 226 SGI-dagar kvar och 90 garanti.

så var det problemet löst.
 

Vi har...

Skrivet av  Sussi m Maja + 6 till...
177 dagar kvar + alla garantidagar (90 eller vad är). Men nu ska Majas pappa ta föräldrapenning två månader, och då går ju 60 dagar till. Sen tar jag ut igen, ca 16 dagar/månad. Jobabr extra varje månad ca 10-12 dagar.
 

Vi har

Skrivet av  Tira med Albin 040113
ca 230 dagar kvar plus de 90 garantidagarna. Vi har snålat som attans med dagarna för att kunna vara långledig under somrarna mm. Lite dumsnålt så här i efterhand eftersom vi funderar på ett syskon om ca ett år...

Jag börjar jobba den 7 mars och ska jobba heltid. Albin ska in på dagis i slutet av augusti och då ska vi båda jobba heltid är det meningen. Vi har båda väldigt flexibla jobb och jag ska få en bärbar dator så att jag ska kunna sitta hemma och jobba lite då och då. Funkar det inte ska jag gå ner i tid.

*kram*
 

171 dagar o 90 garantidagar

Skrivet av  Mamma till C o C
Det är vad vi har kvar. Planerar att vara hemma tom augusti.
 

300 + 90

Skrivet av  Nina med Johan 5/4-02 och Dani 21/12-03
Har vi kvar. De ska räcka till hösten-06. Har knappt tagit ut några dagar första året för att kunna ha henne hemma så länge. Dagiset hon ska gå på tar bara in på hösten, så det var nu i höst eller nästa som gällde. Jag är hemma till september och pappan ett år till. Är tyvärr inte i din sits med vikariat o s v, hoppas någon annan kan hjälpa (har inte läst de andra inläggen, du kanske fått hjälp redan).
 

Om jag tar ut 5 dagar i veckan

Skrivet av  ::Mini-Anna:: Alexandra & Amadeus
så kan jag vara hemma till 26 maj, och det blir nog så tror jag.
 

+ de 90 garantidagarna också..Imt

Skrivet av  ::Mini-Anna:: Alexandra & Amadeus
1
 

Artiklar från Familjeliv