Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har gjort bort mig på jobbet

Skrivet av Madick
Ytterst pinsamt är det här... jag har varit ner på jobbet några gånger för att göra "min" rapport till moderbolaget. Jag brukar få kommentarer som "fort men fel" och det är rätt ofta jag får göra om saker för att jag haft för bråttom och missar småsaker. Till senaste rapporten så sa chefen att det är viktigt att vi kollar så det vi gör är RIMLIGT, när det gäller statistik och sånt t.ex.

Jag har med mig Nathalie när jag jobbar, och av nån anledning så var jag lite stressad och hon ville inte sova så länge som hon brukar osv, så TROTS att jag hittade något som jag tyckte såg väldigt mysko ut så nöjde jag mig med att kolla själv några gånger och räkna om och fick samma svar. Sen fortsatte jag med rapporten och när den var klar så skickade jag den bara utan att kolla en gång till. Det var ett rätt gravt fel, typ 16 miljoner fel i budgeten... ehum. Jag har kännt mig som om jag stör om jag frågar nånting (det blir en del när man är borta och saker hinner ändras) så jag tyckte jag inte skulle störa om en sån bagatell när jag fick det att stämma i min räkning.

Nu har jag fått ett officiellt brev från chefen och påpekar även ett annat mindre fel, ett diagram där plötsligt värdena var större än axlarna så man såg inte hela staplarna. Det borde jag också sett om jag kollat igenom noga som jag borde.

Han vill ha ett svar på sitt brev, och jag vete f-n vad jag ska skriva. Kan man skriva att man är en jäkla slarvpotta??? Är det verkligen ett skäl. Usch, det är så obehagligt, jag avskyr verkligen att ta konsekvenser när jag gjort fel, jag inbillar mig att jag kommer få sparken och jag vet inte allt...
Svar på tråden: Har gjort bort mig på jobbet

Usch vad jobbigt

Skrivet av  Jool och Alva (11/2)
Men inte kan du få sparken för en sån sak. Alla har väl rätt att göra misstag. Det är ju inte så lätt att gå dit och jobba med ett litet barn. Är det du själv som ville in och jobba eller "tvingade" jobbet dig till det?

Jag kan bara tänka mig hur många fel jag skulle göra om Alva hade varit med mig på jobbet. Det ordnar sig säkert ska du ser. Kram på dig!
 

Artiklar från Familjeliv