Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sömnproblem....

Skrivet av Vivi med Dennis 27/8
Hej på er.
Nu har jag oxå hittat hit, brukar hålla till på ank 03/08 men behöver nu lite hjälp. Snälla säg att det bara är en fas som måste genomlidas....
Nattsömn....
Dennis har alltid sovit bra om nätterna och sovit hela nätter sedan han var 10 månader tills för
4v sedan då han blev förkyld och vaknade 3-10ggr/natt.
Sover så j-a oroligt och vaknar flera ggr/natt och sparkar, spännr sig i en båge och gallskriker.
Nu är han frisk sedan 2v tillbaka och sover jättebra ca en natt/v men resten är en marddröm känns det som. För det första är han jättesvår till att få å somna på kvällarna, kämpar emot med näbbar å klor. Sedan sover han 1-3 timmar innan han vaknar, gråter och sparkar. Ibland somnar han om direkt man tagit upp honom och haft han i famnen en stund, ibland så få man gå omkring och vanka med honom allt ifrån 5-20 minuter. Så håller det på nätterna långa. En bra natt är han vaken 1-2 ggr, sämre nätter tappar man räkningen efter 3......
Igår vaknade han efter 1 timme och gallskrek. Å jag menar verkligen gallskrek...Sparkade och höll på. Säkert en timme. Å det gör så ont i mamamhjärtat.
Är det växtverk? Spring i benen? Orolig? Mera tänder på g? (har blott 3st)
När han väl somnade om fick han sova mellan oss och sov gott till 7 i morse.
Har även funderingar på att ta bort spjällsängen så han kan ta sig bort från sängen själv. Tänkte om han kan känna sig "instängd" eftersom han trivs så bra att ligga i våran säng (även när vi inte är där).
Snälla ge mej råd å tips, låt de vara en fas så vi får sova nätterna igen!
Måste säga, jag lider verkligen med er som har nattsuddare till barn och inte fått sova hela nätter så ofta......

Kramar från en trött norrlänning!
Svar på tråden: Sömnproblem....

Men usch

Skrivet av  Maria med Elias
vad jobbigt det låter! :(

Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men måste ändå fråga om det finns minsta funderingar på om han kan ha ont någonstans?
Varför jag frågar är för att jag hört om barn som fått öroninflammationer när de varit förkylda, och som betett sig liknande som du beskriver.
Det har alltså gjort ont när de ligger ner, då det blir tryck på trumhinnan. Då har de blivit lugnare när man burit på dem, så de kommer upprätt igen.

Nu kanske det inte alls är så, utan det kanske "bara" är så att eran kille kommit ur fas, efter förkylningen.

Låter jättejobbigt för er allihop, så jag håller tummarna att det vänder tillbaka snart igen.

Vet inte om du ställt frågan på sömnsnack, där kan det finnas många som har tips?

Hoppas som sagt att det blir bättre snart!
 

Noel vaknar också, och skriker

Skrivet av  Katja med 5 busungar
ofta..känns som varje natt de senaste 2 veckorna.
Innan sov han som en gris.

Vi misstänker växtverk, för han har dragit iväg den senaste månaden längdmässigt.
Tänder verkar inte vara på G för oss.

Men man hoppar till själv och blir rädd, när man blir väckt mitt i natten av ett gallskrik...
Han lugnar ner sig efter ett tag, ibland tar det lååång tid och han är otröstlig.

Inte kul!
Mycket jobbigt!

Hoppas det går över för er snart.
 

Artiklar från Familjeliv