Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnmagar...

Skrivet av Maria med Elias
Hur står det till med era sommarbarns magar?

Elias har varit dålig i magen ett bra tag nu, men jag har väntat ut honom då jag trott att det "bara var tänderna" som orsakade det.
Men hur länge tycker ni man ska vänta innan man går till doktorn?
Han har inte värsta sortens diaree, men det är löst och luktar väldigt speciellt om man säger så.

Till humöret är han glad och pigg!
Svar på tråden: Barnmagar...

Amanda är sån

Skrivet av  Katta m Alex010320 & Manda030730
just nu. Har tänkt att det är väl nåt konstigt hon ätit, men det verkar inte gå över. Amanda har vart sån sen i Måndags. Har aldrig vart sån annars när tänder kommit så det tror jag inte.

Hoppas nån har nåt svar på vad det kan vara
 

Hur länge...

Skrivet av  Tanya m.Eleni-96,Elias juni-03,bf 18/12
har han varit dålig i magen? Han har ingen feber eller några andra symptom?
 

Hej!

Skrivet av  Maria med Elias
I fjorton dagar nu *suck*
Men inga andra symtom, ingen feber...
 

Ellen

Skrivet av  Lina m Ellen 030525
hade magsjuka i juni. Sedan dess har hon varit lös i magen. Inga andra symptom, är pigg å glad.

I Augusti var jag till läkare med henne, men han sa att om hon är pigg å glad så är det ingen fara. Tog några allergi tester men det visadet inget på henne.
 

Åh, vad skönt att höra!

Skrivet av  Maria med Elias
Då är det nog något som går över av sig självt...
Jag kommer iaf att avvakta ett tag till. Tycker det är så tråkigt att låta Elias genomgå en massa jobbiga prover i onödan.

Tack för ditt svar! :)
 

kan ju tillägga

Skrivet av  Lina m Ellen 030525
att jag även provade majsvälling ett par veckor. Men det hjälpte inte... Men du kan ju prova nån mildare välling (om han nu äter välling)
 

Nej, han gör ju inte det

Skrivet av  Maria med Elias
till vårat förtret kan jag tillägga, för vi vill verkligen att han ska gilla det, men men, vi har för länge sedan slutat försöka :P
Men gröt äter han, fullkorn, kanske ska testa en annan mildare gröt och se om det hjälper. Skadar inte att försöka iaf ;)
 

Artiklar från Familjeliv