Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inte gravid

Skrivet av anonym än så länge
imorse kom mensen, som jag väntat, väldigt mycket för sent, men den kom iaf.
Skönt, jag ville ju inte ha fler barn & samtidigt inte göra abort, så att jag inte är gravid är det bästa ju!

Ville bara berätta.
Svar på tråden: Inte gravid

Vad är meningen med och berätta det?

Skrivet av  från en ledsen gravid
Vi vet inte vem du är ändå!
Sen är det några som är gravida här och ser fram emot det, inte kul och läsa ditt inlägg om att det är tur att du INTE är gravid. Hur hemskt det skulle vara om du varit gravid.
Lite nedlåtande mot oss som är överlyckliga för att vi är gravida nu.

Kanske jag överdriver men jag förstod inte meningen med ditt inlägg riktigt.
 

Nää, håller inte med!

Skrivet av  Maria med Elias
Det är väl inte nedlåtande mot gravida heller! Vill man vara gravid så är man ju glad för det!

Vi är ju individer! Det någon blir glad över blir inte någon annan glad över osv.

Jag tycker det är jättebra att andra vill dela med sig av både lättnad, sorg och glädje. Vill man vara anonym så har man ju rätt till det. Det är du ju själv också för den delen ;)
 

Alla olika

Skrivet av  Kaja
Alla är vi väl i olika . En del blir lätt gravida, andra tar det lång tid för. Själv är jag kroniskt sjuk och blir inte alls stött om någon pratar om sin goda hälsa. Inte blir jag sjukare för det? Lite acceptans kanske? Jag tror inte att det är någon avundsvärd situation att misstänka att man är ofrivilligt gravid.
 

ja hur lessen borde inte jag vara?

Skrivet av  NillaN
Maddis, mitt 1:a barn tog över 4 år med intensiv tillverkning, höll på att ge upp hoppet..så vart jag ÄNTLIGEN gravid!
 

fast nu tycker nog jag

Skrivet av  NillaN
att jag vill säga nåt :=)
Som vanligt.....:0)
jag e LYCKLIGT ogravid... jag vill inte bli gravid heller, jag e glad över dom barn jag har.
& jag tror nog att anonym, inte är nedlåtande emot dom som e gravida!

Tycker det e alldeles för "känsligt" på denna sida.
herregud, då tycker jag de e MER illa av dem som berättar hur lyckliga dom är med sin graviditet, när det finns vissa som inte ens KAN bli gravida!
Så,tagga ner nu gravida gänget! :0)
 

Eftersom..

Skrivet av  S-J med Simon 28/8
.. personen skrev här nedan att hon trodde hon kanske var gravid så är det väl inte konstigt att hon också berättar hur det gick?

För alla vore en graviditet inte positivt, för "anonym än så länge" vore det inte det och det gäller ju just HENNE. Att HON är glad över att inte vara gravid är väl inte nedlåtande mot de som vill vara det?
 

förlåt att jag blev så ledsen då

Skrivet av  från en ledsen gravid
men det kändes som ett hån på nåt sätt.
Fast hon menade säkert inte det på det sättet som jag trodde.
Det är bara så att man kan aldrig veta här på AFF vilka som menar väl eller inte. Ibland vill en del vara sarkastiska och hånfulla pga avundsjuka eller nåt.
 

Be inte..

Skrivet av  S-J
.. om ursäkt för dina känslor, de kan man sällan styra över. Det man kan styra över är vad man skriver och hurvida man försöker tolka det som skrivs negativt eller positivt eller neutralt..
 

Vad skönt!

Skrivet av  Maria med Elias
Förstår att du är lättad!
Alltid bäst när det blir som man vill ju ;)
 

Vad skönt!!

Skrivet av  S-J med Simon 28/8
Hoppas nu du slipper hamna i samma oro igen.
 

Vad

Skrivet av  Katja med 5 busungar
bra att det blev som du helst ville!

Måste kännas som ett stort lugn.
 

Artiklar från Familjeliv