Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kaffe i Midkemia

Skrivet av Christie
Jag är inte med i läsgruppen eftersom jag inte hittar mitt exemplar av den första boken men tänkte ändå bidra lite om det är OK:)
Barret\'s coffee house spelar stor roll i böckerna om Erik och Roo och jag har för mig att den institutuinen är ganska gammal. Jag vet att det finns beskrivet kaffehusets historia i nån av böckerna men kommer tyvärr inte ihåg vilken. Troligtvis läser jag hela serien igen nu när jag börjat läsa Magician:Apprentice igen (fast det är den som är min favorit för tillfället så jag kanske bara läser den) så jag får skriva ett nytt inlägg om det, om ingen annan vet?
Svar på tråden: Kaffe i Midkemia

kommer ihåg något om kaffehuset, men...

Skrivet av  Jessie
inte om dess historia. Serpentwar saga är väl efter Empire trilogy. även om jag nu gissar att kaffet fanns långt innan i Midkemia.

Dessutom har de ju en liknande planta i Tsuranuanni. Chocha har jag för mig var liknande kaffe, liksom Chocha-la var typ kakao.

Dessutom är jag lite intresserad av vad Keljir-kulorna är för sorts godis. Tror att de gjordes av cho-janerna och skulle kunna gissa på någon form av stelnat socker eller honung kanske. vad tror ni?
 

Som knäck

Skrivet av  Ullis Merenwen
tror jag, typ knäck-äppleknäck! :-)
 

Artiklar från Familjeliv