Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

NÅN MED TIPS??

Skrivet av lilljoel
Min son har för tungt huvud så han kan inte hålla upp det, finns det ingen som vet nått bra sätt att öva upp det på? Jag vet att det kan ta länge, men man vill ju pröva allt. Mvh lill Joels mamma.
Svar på tråden: NÅN MED TIPS??

Vad vi ska göra

Skrivet av  Anna
Hej!
Vi besöker Axels sjukgymnast på habiliteringen 1 gång i månaden. Nästa vecka ska hon visa oss ett redskap som vi ska få (eller få låna?) från dem för att öva hans nackmuskler. Det är en sorts rulle han ska ligga på mage på, vet inte riktigt hur än :-). Axel är ungefär 4,5 månader nu och något över 60 cm lång, vilket (enligt sjukgymnasten) ska vara lagom för att kunna påbörja träningen. Om du vill kan jag berätta mer när vi varit där nästa torsdag.
 

snälllt!

Skrivet av  lilljoel
Det skulle vara jätte roligt att höra hur det gick, och vad det var för nått redskap. Har din axel ingen stablitet in i nacken alls? Är allt bra med honom annars?
 

Maggunga

Skrivet av  Malin mamma till Annie
Hej jag har en dotter, Annie, som föddes 26+0 den 28 augusti 2002. Hon fick shunt i november efter hjärnblödning när hon var 2 dygn.Vi har fått låna en maggunga från sjukgymnastiken på barnkliniken som har underlättat för Annie att träna sig i att hålla upp huvudet.
 

Förstår inte?

Skrivet av  lilljoel
Jag förstår inte hur den där maggungan ser ut är det som en sele man har på magen eller? Det låter intressant ska höra mig för om en sån, Tack för tipset.
 

Svårt

Skrivet av  Malin och Annie
Svårt att förklara, men det är en ställning med en grej på, där barnet ligger på mage med överkroppen högre än underkroppen vilket underlättar huvudlyft....
Solklart ????
 

Malin...

Skrivet av  emmis med Emelie&Albin 6/7-03 (v 26+2)
Vi har ju nästan exakt samma erfarenheter med våra små. Hur tidigt opererades Annie ? (Hur gammal var hon och hur mycket vägde hon?)
Hur mycket växte hennes huvud ?

Albin väger nu ca 1600g och vi väntar på operationen. Skulle vara underbart att "prata" med nån som har samma erfarenheter. Jag har en milijon frågor ;)

Om du vill/orkar så maila mig på [email protected].

Kramar
 

Artiklar från Familjeliv