Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det blir operation :((

Skrivet av Maria med Emelie&Albin 6/7-03 (v 26+2)
Albin blir tvungen att opereras igen. Vi var hos kirurgen på bedömning idag och de ska operera så snart som möjligt. Det är ju ett stort ingrepp och det känns fruktansvärt just nu!!

Min lilla älskling!! *snyft*
Svar på tråden: Det blir operation :((

Hej Maria!

Skrivet av  Marika
Ursäkta att jag inte hänger med men du har kanske berättat förut vad det är för operation Albin kommer att göra. Låter inte alls roligt och jag tycker verkligen synd om er, hela familjen. Kan du inte berätta vad det är Albin ska operaras för, shunten eller något annat?
Tänker på er!
 

Nä..

Skrivet av  Maria med Emelie&Albin 6/7-03 (v 26+2)
De säger att suturerna har växt ihop och dessutom så är hans huvud så väldigt avlångt att de måste fixa till det.

 

Förstår hur det känns

Skrivet av  Marika
för er. Cordelias ena sutur har ju också vuxit ihop alldeles för tidigt och hon kommer med stor sannolikhet få operera sig igen i Göteborg. Först trodde vi att vi skulle få åka iväg direkt men så blev det inte för oss. Vi vet att när hennes huvud väl växt "tillräckligt" snett så blir det operaton men när vet vi inte.

Skriv så fort ni vet mer om när och hur opertionen blir av. Många kramar till er från Marika.
 

Konstigt...

Skrivet av  Maria med Emelie&Albin 6/7-03 (v 26+2)
...att de väntar. De har inte ens röntgat Albins huvud för att vara säkra på att suturerna vuxit ihop.
Men till oss sa de att det ska göras så tidigt som möjligt eftersom benen i huvudet fortfarande är så mjuka. Dessutom sa de att hans smala avlånga huvud aldrig kommer ändra sig självt utan operation.

Det lät på läkaren som det var en ganska stor operation. Vi skulle räkna med intensivvård/resp i 2-3 dadar och sen får han stanna på en avdelning i ca 2 veckor. Frågade om komplikationer och han svarade att det händer att shunten "går sönder" under operationen och isådanafall får han operera in en ny shunt :(

Lovar att höra av mig när jag vet mer!!

Kram
 

Kanske är det så

Skrivet av  Marika
att hans huvud fortfarande är så pass mjukt att det är lättare att göra en operation nu. Vi fick veta att man kunde göra operationen "hemma" i Linköping upp till hon var 1 år för då var skallbenet så pass mjukt att man kunde klippa upp det. Nu när Cordelia är äldre måste man istället såga upp benet och det görs bara av Claes Lauritzen i Göteborg.

Konstigt att man inte gjort någon röntgen men det är väl för att de ser att något måste göras redan nu. Förstår att det måste vara jobbigt att se detta framför sig, att ligga på sjukhust så pass länge och sedan ha en liten syster hemma som behöver er också. Men samtidigt är det skönt att de är uppmärksamma och vill hjälpa Albin att få en "normal" huvudform så fort som möjligt. Hur är det annars med honom?
Tänker på er mycket, ska du veta. Kram Marika!


 

jag tänker på er

Skrivet av  annette med amanda
Tråkigt att det måste göras, men som det skrevs innan är det kanske bättre så tidigt som möjligt? Berätta mer när du vet, det hjälper kanske en liten gnutta att skriva av sig.

Vi ska till Lund i morgon för ett återbesök och en genomgång av ct´n. Känns lite "skumt" att åka dit igen, det känns som det var ett tag sen allt hände.
Amanda är en pigg och glad tjej nu, men jag hoppas att han kan hitta en förklaring till varför hon inte fäster blicken. Hade varit skönt om de vill börja göra en ordentlig utredning! Alla verkar vänta på vad bilderna ger.

Massor av kramar Annette
 

Tänker på er

Skrivet av  Elin men Malou 030409
förstår att ni har det jobbigt, vi håller tummarna för er.
kram elin och malou opererad för hc 19-6-03
 

Hej Malou!

Skrivet av  annette med amanda
jag var inne på infot om er och jag måste säga att jag blev lite glad när jag såg att ni bor i Ängelholm, för vi bor ii Helsingborg!..
vem opererade Malou?
Vi var hos Lars-göran Strömblad, och var på återbesök i måndags. Det kunde vi både ha och mista..Allt såg bra ut, men jag ville ha konkreta svar som kanske kunde tala om varför hon inte fäster blicken tex, men det är bara att vänta och se... Sen pratade han om ev. andra "defekter" men det är oxå bara att vänta och se... Är trött på att vänta!!
Det är allt tur att vår tjej är en sån underbart go och glad tjej som alltid är glad!!!

Kram Annette
 

och Elin menar jag...

Skrivet av  annette med amanda
*S*
 

Artiklar från Familjeliv