Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har äntligen varit på magnetröntgen!

Skrivet av Linda
Förra onsdagen var vi där med gumman och det värsta av allt var när de skulle sticka henne för att få in silikonkatetern,de stack henne 3 ggr innan och hon skrek så mycket så jag var rädd hon skulle skrika ihjäl sig-men det måste ju göras. Efter ca 2 h fick vi gå till henne på uppvaket och hon var hur pigg som helst när hon vakna (börja leka med syrgastratten när hon hitta den ;-) )!
Sen övernatta vi på sjukhuset pga av hennes låga ålder ålder och hon charma brallorna av varenda personal tror jag! Jag är såå glad att hon mådde bra direkt efter åt,hon tutta och lekte som vanligt!

Det känns så skönt att veta att hon klarar av en sövning ifall det blir op. Läkaren ska ringa vilken dag som helst nu så får vi se vad som händer!
Nu har jag börjat ge henne ärtpure och päron och hon verkar gilla det,duktig tjej man har!!

Hoppas alla ni andra har det bra också i vårsolen!
Kramar
Svar på tråden: Har äntligen varit på magnetröntgen!

Skönt

Skrivet av  Karin (Linus mamma)
att det gick bra. När får ni reda på om det blir op? Har ni landat lite i situationen kring er tjej eller känns det fortfarande kaosartat?
För varje sjukhuserfarenhet tycker jag man vänjer sig. Jag har alltig haft svårt för sjukhus ,men nu känns det så tryggt att gå dit eller ringa.
Om det blir op - jag är så glad över att de opererade Linus så fort för han mår så himla bra idag. Han äter mat, ålar sig fram med fart, sitter och är glad i stort sett jämt. Shunten funkar verkligen!

Kramar
 

Hej Linus mamma!

Skrivet av  Linda
Hur länge har Linus haft shunten? Syns det skillnad på hans utveckling om man jämför med innan och efter han blev op? Skönt att allt funkar för er!
Jag förstår inte vad vi skulle se för skillnad på vår dotter OM hon skulle bli op för man kan ju inte tro att hon har hydrocefalus!

Jo,idag ska läkarna i Gbg kolla på röntgenplåtarna så den 27/5 Ska vi ringa och höra domen,usch... Tack vare att vi går hos en underbar kurator så känns allt inte svart längre. Vi har vant oss vid tanken att det kan bli op eller inte! Men jag vet inte vilket vi ska hoppas på,man vill ju inte att de ska göra nåt i onödan men man vill heller inte att de ska vänta tills hon blir dålig!
Ha det bra,kramar
 

Hej Linda

Skrivet av  Karin (Linus mamma)
Vi fick reda på att Linus hade Hc redan innan förlossningen (i v 38) och operarde in shunten då han var ett dygn. Så för oss kan vi inte se något före eller efter utan mer att vi hittills faktiskt inte har sett några skador (peppar, peppar). Hade vi inte opererat hade han nog haft större risk för skador. Det kan fortfarande dyka upp saker , han är ju bara snart 8 månader.
Om det blir op är det ju ännu större chans att er lilla tjej aldrig kommer att visa upp några skador. Om de inte tycker att hon behöver op så klarar hon av det själv.
För mig har aldrig operationen känts fel eller oroande (tom precis innan) Snarare gör shunten att Linus har en större chans till ett bra liv. Men så har vi ju inte haft shuntkrångel. Men så kom ju Hc beskedet och operationsbeskedet samtidigt också... vi hade ingen tid att fundera. På tisdagen besked och på fredagen var han född och opererad.
Domen handlade mer om Hc än om shunten om du förstår vad jag menar.

Håller tummarna, kram
 

Artiklar från Familjeliv