Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är världens ELAKASTE person!

Skrivet av Carina med linus 031110 & cecilia 960623
I alla fall enligt min dotters pappa.

Detta framkom på familjerätten idag då vi skulle träffas för att komma överens om hur reglerna runt hans umgänge skulle vara. Vaför är jag då så ELAK kan man fråga sig jo.. jag vill att han ska,
1. Umgås med sin dotter trots att han har en ny tjej (spelar pappa till hennes barn) och bestämde sig för att bosätta sig 15 mil från sitt biologiska barn.
2. Jag vill veta när, hur och var det ska ske.
3. Jag vill veta när hon ska åka (vilken tid) och när hon ska komma hem(vilken tid) så att jag kan planera något under helgen också.
Och att jag sedan har mage att tjata på honom och hålla honom kort för att få ordning på dessa punkter gör att jag är den ELAKASTE kvinnan i världen. Han tycker att jag lägger press på honom och att jag är orättvis men det gör jag för min dotters skull.
Hon saknar sin pappa så mycket men vill inte bo där.
Var gång jag har ställt frågan så gråtor hon och säger om och om igen att hon vill bo här och hälsa på sin pappa, men bo här. Men då jag ställer mina krav på honom så säger han att hon kan ju bo hos honom om jag tycker det är så jobbit.
Och ja jag tycker det är SKIT jobbit och jag önskar att jag aldrig mött denna man och att jag skulle varit mer mogen och stark så att jag aldrig hade gått med på att försöka leva som en familj mot mina inre farhågor men tro då inte att jag inte älskar min dotter för det gör jag. Jag ÄLSKAR HENNE mer än livet självt.

Jag pratar aldrig skit om hennes pappa inför henne och jag uppmuntrar allt umgänge som hon har med honom. Men inombords skulle jag villa slå och slå och slå på honom för allt han gjort mig och för att han inte kan prioritera sin dotter som han ska ha gemensam vårdnad om.
Varför känner jag mig då så jävla ledsen?
Jo för allt handlar om hur jävla synd det är om honom och om hur hemsk jag är då jag försöker vara den vuxne och få allt att gå ihop. En annan sak som svider är att alla han kommer i kontakt med får veta vilken skit jag är och hur synd det är om honom.
Jag borde inte bry mig men det gör jag...
Svar på tråden: Jag är världens ELAKASTE person!

hur gammal är denna pappa

Skrivet av  mamma till 4
eller så kallade pappa kanske jag skulle säga. Tyvärr väljer vi kvinnor fel när vi väljer pappor till våra barn,tänk om det kunnde finnas nån slags garanti på dom. det är klart att du vill slå på honom han gör ju ditt barn illa det är en fullt normal reaktion tycker jag,att du blir arg och vill slå. Fortsätt att tjata om du orkar för din dotters skull eller det bästa för henne nu kanske inte är att vara med pappa det vet säkert du bäst.Mina barns pappa dog tyvärr när min 96:a var drygt året och jag önskar verkligen att barnen hade fått växa upp med en pappa. hoppas du orkar att fortsätta stå på dig
 

Artiklar från Familjeliv