Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

På lördag ska vi gå på Fredriskdal

Skrivet av *Nena* med Johanna
och titta på Eva Rydberg.I år tar vi töserna med oss och nu berättade jag för Johanna. Har inte velat göra det innan för det hade blivit en så lång väntan då.
En glad Johanna stutsade upp och ner. Hon har ju sett vart år på tv:n och nu ska hon få vara på plats.
Hoppas bara på att det lovade regnet uteblir. Vi brukar i och fr sig alltid ha fint väder då vi är där trots att de lovat annat, så det är till att hålla tummarna.
Svar på tråden: På lördag ska vi gå på Fredriskdal

eva rydberg?

Skrivet av  helena
lever hon ff höll jag på att säga. när du säger fredriksdal så tänker jag på nils poppe. var inte de ett par på scenen ett tag?
bor du förresten i hbg? vi flyttar dit nu.
 

Eva Rydberg

Skrivet av  *Nena* med Johanna
tog över efter Poppe på Fredriskdal. Kommer inte ihåg om de spelat tillsammans där också.
Vi har varit och tittat på Poppe några gånger innan han slutade och sen några år nu med Eva R också.
Det är ju något helt annat att se det på plats än att se det på tv´n och eftersom töserna sett vart år på tv´n så kunde de ju lika gärna följa med i år när vi kunde få tag i biljetter. (Köper de lite billigare genom min mammas fackförbund)
Nej vi bor utanför Landskrona så det är ju inte så långt ifrån.
 

men

Skrivet av  helena
jag växte ju upp i landskrona. vicken årgång är du? jag är 67:a och gick på västervång. vi kanske känner varann?
 

OJ

Skrivet av  *Nena* med Johanna
Jag är av årgång -69 och gick på Västervång.
Min bror av årgång -64 gick också där.... hmm var kan du då ha bott.... springer och letar efter skolkatalogen ...imte för att jag vet vad jag ska leta efter men i alla fall *S*
 

Du behöver inte svara

Skrivet av  *Nena* med Johanna
men jaghittade skolkatalogen. Började ditt efternamn på B? Eller jag kanske är rent ute och cyklar. Du kanske inte ens kallas för helena för att du heter så *S*
Är det du så känner jag igen dig men vi känner inte varandra. Jag var ju bara en liten 7:a då ;o)
 

hahahaa

Skrivet av  helena
jo, mitt efternamn börjar på b. jag har en syster som är 68:a oxå, så henne hittar du nog oxå. vad kul, men vem är du nu då? och skolkataloger, så nostalgisk jag blev nu. vet inte ens var jag har mina.
 

Hmm ja

Skrivet av  *Nena* med Johanna
då måste jag ju kolla det också ;)
Jag gick i 7 e när du gick i 9:an den enda som heter Lena den årgången (hmmm tror jag). Men det är klart har du ingen katalog så är det ju inte så lätt att kola det.
Världen är bra liten
 

Hittade henne

Skrivet av  *Nena* med Johanna
Hon gick i samma klass som en kille jag var såååå kär i *S* fast det var nog de flesta tjejerna i 7:an i alla fall i min klass *ler*
 

vem var det?

Skrivet av  helena
killen alltså, nu är jag dödsnyfis.
 

Ska man avslöja det???

Skrivet av  *Nena* med Johanna
Hmmm om jag säger mattor vet du vem jag menar då?
 

ja då vet jag

Skrivet av  helena
och du har alldeles rätt, du var inte ensam. många, även i min årskull var grymt förälskade i honom. så kul att världen är så liten.
 

Ja där ser man

Skrivet av  *Nena* med Johanna
trodde det bara var vi "fjantiga" 7:or *S*
Man hade ju lite koll på hans klasskompisar eftersom om de kom så var ju han också i intågande om man säger så ;o)
 

nostalgi

Skrivet av  helena
tänk att det var 20 år sedan, fasiken man börjar ju bli gammal. jag vet ff inte vem du är så om du ser mig på stan så lova att hojta till!
 

Jo det lovar jag

Skrivet av  *Nena* med Johanna
fast jag tror inte att du känt igen mig i alla fall från katalogen...är inte alls speciellt lik mig (tack och lov kanske jag ska säga *S*)
En dag när jag hittar min scanners å kan jag scanna in en bild från katalogen....
tills dess kan du ju se ett foto på mig på vår hemsida (dock ett med dålig kvalite, men i alla fall)
Adrssen är http://user.tninet.se/~dyd390q/
 

tycker

Skrivet av  helena
jag känner igen dig! men det är ju inte så konstigt då!
 

Artiklar från Familjeliv