Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

klädesfråga till alla med 8 åringar

Skrivet av lena
1.Vad köper ni i vinterkläder.
2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt?
3. Vilken stl satsar ni på.
Svar på tråden: klädesfråga till alla med 8 åringar

Svara

Skrivet av  *Nena* med Johanna
1.Vad köper ni i vinterkläder.
** Jacka, byxor,känger och stövlar.Vantar, halskrage och mössa. Overall vill inte Johanna ha i år och vi har en från förra året som passar OM hon skulle vilja ha det hemma i backen.Tror att hennes jacka från förra året passar i år också så kanske vi slipper köpa det:)

2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt?
** Näpp, handlar inte på p.o.p

3. Vilken stl satsar ni på.
** Skulle tro att det blir 134 kanske
 

varför handlar du inte på po.p

Skrivet av  lena
1.tycker du att det är dyrt=
2.gillar inte kläderna?
3. Långt till butik?
 

Svarar igen

Skrivet av  *Nena* med Johanna
Ja jag tycker det är för dyrt.
har i och för sig inte hittat något som har tilltalat mig eller barnen där i heller.
Men det är framför allt priset som avgör, tycker inte det är värt de pengarna...
Sen har vi ingen butik i vår stad heller men det är inte så långt till nästa stad som har en p.o.p butik
 

tack för svaret

Skrivet av  lena
jag tycker också att det är för dyrt men dessvärre så tilltalas jag av den enkla rena designen och jag handlar där fast jag tycker det är dyrt ibland. Vissa kläder är inte mycket billigare i andra affären då avgör jag på vilket plagg mitt barn helst vill ha.
 

Jag svarar också

Skrivet av  anna
Jag kan för mitt liv inte begripa varför man ska betala så pass mycket pengar för nåt så trist som randiga kläder i rött eller marinblått??? Men det ligger väl lite status i det, eller?
 

skidjacka , lite bråttom

Skrivet av  lena
jag stavade lite slarvigt.
 

Imres mamma svarar..

Skrivet av  Monica med Imre(+4 till)
1.Vad köper ni i vinterkläder.

Svar: H&M, Lindex, Kapp Ahl, Ica Maxi

2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt?

Svar: Vågar inte ens gå in på pop, tar de inte inträde där?? *skojar* Nää, vi har inte råd med sånt och dessutom tycker jag deras kläder är tråkiga.

3. Vilken stl satsar ni på.

Svar: Imres nya overall är i strl 122

Ha en skön höst!!

Monica
 

liiitet fel...

Skrivet av  Monica med Imre(+4 till)
tyckte det stog VART inte VAD...vi har köpt en jacka och byxa, mössor, vantar och sockor har vi kvar massor från föregående år...

Kram
 

Christina svarar

Skrivet av  Christina med Albin
1.Vad köper ni i vinterkläder.
* Jag inventerade förrådet så sent som igår och jackan och byxorna från i fjol passar fortfarande. Vi kör faktiskt bara med ett set. Det funkade i fjol och ska nog göra det i år med. Han går int epå fritids och vi har både tvättmaskin och tumlare hemma.
Vantar och scarf har vi också sen innan. Skor och möjligtvis en mössa behöver inhandlas.

2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt?
* Har inte sett den så ingen åsikt.

3. Vilken stl satsar ni på.
* 134-140 beroende på vad det är för plagg.
 

Mackans svar

Skrivet av  mackan m Alex + 2 till
1.Vad köper ni i vinterkläder.
- Pop, Helly Hansen el Craft.

2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt?
- Hade den förra året. Bra men byxorna tålde inte hantering av en normal 7 åring. Tyget gick sönder.

3. Vilken stl satsar ni på.
128-134
 

mady svarar

Skrivet av  mady
1- Vi hade inventering i helgen och jag är SÅ glad för alla tre kunde ha sina vinterkläder från förra året. Jag handlar vinterkläder på Stadium, Intersport mfl, lite beroende på vad jag är ute efter samt pris och kvalitet.

2- Köpte skidjacka och byxor där förra året och är nöjd med det. Lite ledsen att någon sade att brallorna inte håller, vi använde det bara lite förra året, så vi får se vad jag tycker efter vintern.

3- 134
 

Anny svarar

Skrivet av  Anny
1.Vad köper ni i vinterkläder.
Har börjat köpa i sportaffärerna och har hittills varit mycket nöjd med kvalitet och funktionalitet. (Five seasons bl a)

2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt? Har inte sett den. (Hur kunde jag missa den när jag ju var inne på POP idag... men jag kollade mest rean, förstås.
3. Vilken stl satsar ni på.
Tillis är 128, men jag köper 134-140. Vad gäller vinterutrustning köpte jag på mig förra året, så vi har förhoppningsvis allt inköpt redan. Jackan är samma som i fjol, byxorna oanvända.
 

Passoa svarar

Skrivet av  Passoa
1.Vad köper ni i vinterkläder.
Inget i år, vi har två ställ från förra året som hon nog kan ha i år. Köpt i sportaffärerna.

2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt?
Nej, har inte sett dom.

3. Vilken stl satsar ni på.
140 och 146.
 

lisa svara

Skrivet av  Lisa med Chrille
1.Vad köper ni i vinterkläder.
Jacka, termobyxor och kängor
2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt?
Har inte sett årets men har sen tidigare ingen bra erfarenhet av pop:s utekläder. Mina barn har ju gått på ur och skur dagis och pops kläder håller inte. Men kompisar som har barn som inte envisas med att gå i det snårigaste riset, åka kana på knä mm har varit nöjda. Sen är de ju inte precis billiga. Ska jag ut med så mycket pengar väljer jag nog hellre Reima. Men H&M gick bra till Chrille förra året även om de är i varmaste laget här nere.

3. Vilken stl satsar ni på.
Det blir nog 128, om inte min ej växande kille klarar att använda förra årets 122.
 

Anna svarar

Skrivet av  Anna med tre lintottar
Hej!

1.Vad köper ni i vinterkläder.
***Har inte inventerat vinterförrådet än. Men min son har vuxit enormt sen förra säsongen, så kanske blir det nytt. I så fall jacka och täckbyxor och vinterstövlar. Kanske någon ny mössa. Vantar har han.

2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt?
***Nej, handlar aldrig på P.O.P. För dyrt helt enkelt, Jag tycker H&M:s vinterkläder håller utmärkt kvalitet. Lindex och KappAhl handlar jag på ibland också, men mest H&M.

3. Vilken stl satsar ni på.
***Han hade 128 förra säsongen. Kanske går vi upp en storlek nu. Har inte provat förra säsongens vinterkläder än.

/Anna
 

Jessica svarar

Skrivet av  Jessica med Linus&Jesper -96
1.Vad köper ni i vinterkläder.
I år behövs nya täckbyxkor till båda och en jacka till Linus. Jespers gick sönder i fjol så bara han fick en ny då. Vi köper på sportaffär men inte de dyraste märkena utan t ex Firefly och 8848.

2.Har ni sett pop.p ljusblåa och svarta sdidjacka, åtsikt?
Nej, vi handlar inte där.

3. Vilken stl satsar ni på.
140
 

Artiklar från Familjeliv