Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur har ni det med mask då?

Skrivet av nn
Vår dotter har fått springmask nu igen! Hon har haft det ca. 7 ggr sedan hon var ungefär 3 år. Jag tror jag blir galen. När ska det sluta???
Svar på tråden: Hur har ni det med mask då?

Vi är skonade

Skrivet av  *Nena* med Johanna
från det. Ingen av våra barn har haft mask,löss eller andra såna saker som man helst vill att de ska slippa.
Det var en på dagis som hade mask men ingen annan fick det, jag vet i och för sig inte hur och om det smittar, är inte så insatt i det då de inte haft det själv.
Löss har de också haft på skola/dagis flera gånger på höstterminerna. Även på dagiset där jag jobbade men vi hars om sagt sluppit ifrån det...vilket jag är tacksam för... jag har TJOCKT hår och Johannas storasyster också så det hade inte varit så kul...lättare på "Hannan" kanske som inte har så tjockt
 

samma här

Skrivet av  Lisa med Chrille
Ett par gånger per år hur man än gör. Men nån gång slutar det väl - hoppas det är snart.

Men löss har vi i alla fall sluppit. Det kanske är så att det ena gör en imun mot det andra.:-)
 

Peppar, peppar

Skrivet av  Jessica med Linus&Jesper -96
vi har aldrig haft vare sig mask eller löss i familjen trots att de varit på dagis och skola. Jag är jättekräsen för sånt där så jag tror att jag skulle låta min man fixa allt kring det om vi skulle få det.
 

Inte storasyster

Skrivet av  Sofia*
hon har bara haft mask någon enstaka gång i livet. Lillasyster däremot är oftare drabbad. Dels har min stora flcika stålhälsa, sällan drabbar något henne, dessutom har hon en hjärtopererad kompis och har tvingats till extremt god handhygien. Lillan är en ömtålig typ som drabbas hårt av allt och som dessutom alltid har ett finger i munnen, suck!
 

Barnen har haft det...

Skrivet av  Tanya m. Eleni-96,Elias 06/03,bf18/12
ett par gånger. Eleni två-tre och Elias en av de gångerna.

Det är så äckligt tycker jag. Men vad ska man göra? Bara att behandla hela familjen...

Hoppas att vi slipper det framöver!
 

Artiklar från Familjeliv