Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten enkät är det väl dags för?

Skrivet av Anna med tre lintottar
Med anknytning till julen, kanske ...

1. Vad ser din 96:a mest fram emot inför julen?

2. Hur ska ni fira julen i år? Ensamma? Med stora släkten?

3. Vad gör din 96:a JUST NU?

4. Vad är det mest charmiga/gulliga din 96:a sagt på sista tiden?

5. Kan du se något av dig själv i din 96:a just nu? (När du var i hans/hennes ålder)

/Anna med tre lintottar
Svar på tråden: Liten enkät är det väl dags för?

Svarar själv

Skrivet av  Anna med tre lintottar
Med anknytning till julen, kanske ...

1. Vad ser din 96:a mest fram emot inför julen?
***Att baka pepparkakor.

2. Hur ska ni fira julen i år? Ensamma? Med stora släkten?
***Vi firar bara med vår "egen" familj (5 pers) och så mormor och hennes man.

3. Vad gör din 96:a JUST NU?
***Han ser på tv med småbröderna. Snart är väl barnprogrammen slut för i kväll ...

4. Vad är det mest charmiga/gulliga din 96:a sagt på sista tiden?
*** När han planerar sin framtid, att han ska bli pilot eller fågelforskare för sällsynta fåglar. Han planerar sina tider efter dagens flygtidtabeller. "Mamma tror du jag kan jobba för Iberia Airline, för de har en sån rutt att jag kan vara hemma till lördag kväll." o dyl ...

5. Kan du se något av dig själv i din 96:a just nu? (När du var i hans/hennes ålder)
***Ja, jag var lika pysslig och satt och ritade och knåpade. Jag var lika vetgirig och hade samma miner som han har också!

/Anna med tre lintottar


/Anna med tre lintottar

 

Kul med enkäter

Skrivet av  *Nena* med Johanna
satt just nu och försökte fundera ut en *ler*

1. Vad ser din 96:a mest fram emot inför julen?
** Just nu är det luciafirandet på måndag sen är det nog den där klappen som jag och hennes pappa smuslat med och sen lagt ut i husvagnen. Det är dansmattan det ;)

2. Hur ska ni fira julen i år? Ensamma? Med stora släkten?
** I år blir det hemma hos min mamma, tillsammans med mian och makens föräldrar + min bror och hans fru.

3. Vad gör din 96:a JUST NU?
** Just nu sitter hon med marsvinet Mimmi på magen och hunden Molly på benen och tittar på Bolli (julkalendern är ju slut nu så då öppnade hon tv:n

4. Vad är det mest charmiga/gulliga din 96:a sagt på sista tiden?
** Hmmm hon har varit ovanligt charmig och gullig den sista tiden. Skulle väl vara då hon ringde mig på mobilen i dag då hon och syrran var ensamma hemma. Hon ringde "bara" för att säga att hon älskar mig ;)

5. Kan du se något av dig själv i din 96:a just nu? (När du var i hans/hennes ålder)
** Jo hon är nog ganska lik mig i mycket. Språk och så är likt mig, hennes glädje över att pyssla är också från mig.
 

Mady svarar

Skrivet av  mady
1. Vara ledig och paketen!
2. Vi njuter av att fira själva
3. Väntar på att Grynet skall börja och att jag skall komma med chips och fredagsmysa med henne och systrarna.
4. Det var nog när hon blev överlycklig och sade TACK! när jag berättade att ett syskon kommer till sommaren.
5. Inte mycket
 

waWa svarar...

Skrivet av  waWa *~<:o)>
1. Vad ser din 96:a mest fram emot inför julen?
**Det är nog att plocka fram alla julsaker och allt julpyssel vi gör. Vi älskar det båda två!

2. Hur ska ni fira julen i år? Ensamma? Med stora släkten?
**Ingen stor släkt.Min familj bor över 60 mil härifrån så de firar vi aldrig med. *snyft*
I år firar vi med svärföräldrarna och några av min mans 4 syskon med familjer. De cirkulerar lite under dagen. Johannas pappa jobbar natten så vi stannar hos svärföräldrarna över natten.
3. Vad gör din 96:a JUST NU?
**Ligger i vårat sovrum och ser på barnprogram.

4. Vad är det mest charmiga/gulliga din 96:a sagt på sista tiden?
**Jag tröttnar aldrig på att höra hennes spontana
Jag älskar dig mamma. När som helst och var som helst kommer hon och säger det. Ljuvligt!!!

5. Kan du se något av dig själv i din 96:a just nu? (När du var i hans/hennes ålder)
**JAAA! Hon är så otroligt lik mig i den åldern så jag blir mörkrädd. Ibland känns det som jag sitter och tittar på mig själv i mitt liv som barn!!?? Inte bara till utseéndet utan även i beteénde och saker hon tycker om. :o)
 

mackans svar

Skrivet av  Mackans svar
Med anknytning till julen, kanske ...

1. Vad ser din 96:a mest fram emot inför julen?
- Julklapparna och att få leka med sina kusiner

2. Hur ska ni fira julen i år? Ensamma? Med stora släkten?
- Vi åker på turné, vi byter strax före Kalle Anka.

3. Vad gör din 96:a JUST NU?
- SOVER Skönt och lugnt

4. Vad är det mest charmiga/gulliga din 96:a sagt på sista tiden?
- Farfar Piper (han röker pipa)

5. Kan du se något av dig själv i din 96:a just nu? (När du var i hans/hennes ålder)
- Jag var också lite blyg och hade svårt för att ta kontakt med andra människor, han älskar att rita och pyssla liksom jag gjorde
 

Anny svarar

Skrivet av  Anny
1. Vad ser din 96:a mest fram emot inför julen?
paket och snö och kusiner, tror jag.

2. Hur ska ni fira julen i år? Ensamma? Med stora släkten?Med släkten som vanligt. Tycker det är mysigt att komma bort några dagar.

3. Vad gör din 96:a JUST NU?Sover gott i sängen.

4. Vad är det mest charmiga/gulliga din 96:a sagt på sista tiden?Hon berättade att kompisens mamma blivit så arg på kompisens lillebror idag, och sa samtidigt att "så skulle du inte sagt, du hade ju förklarat för honom att..." osv

5. Kan du se något av dig själv i din 96:a just nu? (När du var i hans/hennes ålder)Ja det finns en del likheter, men jag var mycket blygare och gick därför miste om en del, tror jag.
 

Våra svar:

Skrivet av  Becka med Viktor dec.-96 + 2 småsystrar
1. Vad ser din 96:a mest fram emot inför julen?
---Allt möjligt, julgranen tror jag, då den är inne och är tänd. Och pepparkakorna, och julklapparna förstås...

2. Hur ska ni fira julen i år? Ensamma? Med stora släkten?
---Vet inte exakt än, vi är hemma i varje fall. Tror att mina föräldrar och min tvillingbror kommer hit till oss på kvällen.

3. Vad gör din 96:a JUST NU?
---Han är med sin pappa och ena lillasyster på bio och kollar på filmen Superhjältarna.

4. Vad är det mest charmiga/gulliga din 96:a sagt på sista tiden?
---Idag då vi var i hans morfars skog och högg julgranar, så sa han på hemvägen att då mormor och morfar är 80 år så skall han hugga julgran åt dem då inte dom själva orkar mer, för då är han vuxen och då har han kanske en liten pojke med som blir trött i benen av att gå så långt i skogen.

5. Kan du se något av dig själv i din 96:a just nu? (När du var i hans/hennes ålder)
---Lite svårt att säga eftersom han är kille, jag tror han liknar väldigt mycket på sin far då hans far var i samma ålder, samma humör och temperament. Det skulle vara att jag också gillade att rita i den åldern.
 

Lisas svar

Skrivet av  Lisa med Chrille
1. Vad ser din 96:a mest fram emot inför julen?
Paketen. Men också att få träffa sin jämngamla kusin.

2. Hur ska ni fira julen i år? Ensamma? Med stora släkten?
Med farmor, farfar och min mans systers familj. Allt som allt 11 personer.

3. Vad gör din 96:a JUST NU?
I skolan hoppas jag. Han trodde inte själv han skulle orka hela dagen, men det säger han ofta på morgonen. Mycket morgontrött. Hur ska det bli i tonåren.

4. Vad är det mest charmiga/gulliga din 96:a sagt på sista tiden?
...Kommer inte på något, men ofta är han väldigt mysig.

5. Kan du se något av dig själv i din 96:a just nu? (När du var i hans/hennes ålder)
Lite lillgammal. Vet hur det ska vara och talar gärna om det.
 

Artiklar från Familjeliv