Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Julgranshuggning i morfars skog

Skrivet av Becka med Viktor dec.-96 + 2 småsystrar
Idag kl.11 kom mina föräldrar efter mig och Vicke och så for vi till min pappas skog. Först kör man och svänger av på olika vägar, och så kommer man till en låst bom som bara de som har skogsskiften där har nyckel till, sedan kör man några kilometer till och så parkerar man och börjar gå istället.
Längre och längre in i skogen, snö på marken och massor av träd, långt bort från all trafik och hus. Spår av både rävar och älgar. För ett år sedan såg min pappa tydliga stora björnspår där, hehe...

Viktors morföräldrar visade olika saker i skogen åt honom som är bra att veta och tänka på och så går vi upp för ett berg som är mitt i deras skog, som heter Jukoberget, och se ner för det. Till slut kom vi till en glänta där pappa sett ut passliga granar och så fick man börjar jämför vilken som skulle passa bäst som julgran.
Då vi bestämt oss började pappa hugga ner dem och så bar vi dem till bilen och släpvagnen. Nu står en utejulgran med små små lampor på (lite för få lampor men vad gör det). Vi har ju inte hunnit plantera några fina prydnads-barrbusar att ha lampor i än. Och innejulgranen väntar där ute än. Lycka är att äga en egen stor skog att hugga julgranen i ;o)
Svar på tråden: Julgranshuggning i morfars skog
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv