Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilka kapitelböcker

Skrivet av *Nena* med Johanna
gillar era 96:or?
Läser de själv eller läser ni för dem?
Skulle vilja hitta en kul bok att läsa för Johanna på kvällarna efterso hon älskar när jag läser för henne.
Men jag vet inte vilken jag ska köpa...idétorka och hon själv kan inte komma på någon.
Svar på tråden: Vilka kapitelböcker

min tjej

Skrivet av  m med 3 bf 13/7
har börjat läsa whalströms böcker som jag hade när jag var liten. Nu läser hon i en själv, ytterstlite, och en annan läser hon och jag om några häst tjejer. Det är kul när det börjar bli böcker med lite handling.
 

oj fel blev det

Skrivet av  mady
*ler*
 

Chrille gillar

Skrivet av  Lisa med Chrille
Eva & Adam
Narnia
Harry Potter

Hälst vill han att vi läser, men när vi säger nej för ofta eller det är för spännande, så klarar han det utmärkt själv. TYcker själv det är mysigt att läsa för honom. När han blir lite säkrare i att läsa själv så kommer jag not att kräva att han inte läser i förväg i högläsningsböckerna.
 

Kanske böckerna...

Skrivet av  Becka med Viktor dec.-96 + 2 småsystrar
om Mimmi och hennes kompis Roberta av Viveca Sundvall? Första boken heter En ettans dagbok, andra: Roberta Karlsson och Kungen och sista: Vi smyger på Enok.

Många Astrid Lindgrens böcker går ju också, de med olika kapitel, fastän kanske Mio min Mio är lite för skrämmande än...?

Narina-böckerna av C.S.Lewis håller en min vän på och högläser för sin etta nu.
 

harry potter

Skrivet av  helena
tror att han har läst allihopa. och nu är han inne på en andra gång. han älskar verkligen att läsa.
 

De senast lästa böckerna...

Skrivet av  waWa *~<:o)>
...här hemma som jag läst för Johanna är......
Mumintrollet och trollkarlens hatt (lång och spännande)
Bröderna Lejonhjärta
Emil i Lönneberga (stora tjocka boken)
Nu läser vi Julkortet av Paul Theroux (kanon spännande)
Själ läser hon mest serietidningar och Disney böcker som vi samlat på. För i skolan får de låna en valfri bok som de har som läsläxa och ska läsa 15 min varje dag så det hinns inte så mycket annat hemma än den.
Hon medelsvåra böcker med lite bilder i.
 

Tack för alla svar

Skrivet av  *Nena* med Johanna
Det var ju många bra julklappstips.

Just nu läser Johanna och jag HåkanBråkans busbok. den fick Johanna i skolan (av vår bokhandel egentligen) då hon och hennes klass (hela låg och mellanstadiet på skolan) varit med i något som heter Läsvågen. De skulle läsa ett visst antal böcker och sen skulle de skriva eller rita om dem och för det fick de välja vilken bok de ville ha ur ett häfta som bokhandelen hade satt ihop.
Busboken är lätt att läsa och ganska kul också. Johanna skrattar en del och vill inte att jag ska slut läsa ;)
 

läslusen bra bokklubb

Skrivet av  moa
finns först lätt lästa böcker som sen övergår man till ndra böcker.
 

Artiklar från Familjeliv