Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lussefirande.....

Skrivet av waWa *~<:o)>
...åh så mysit vi fick det.....Johanna hade bästisen med hem igår efter skolan och lagomt till jag tog ut första plåten med nybakta lussebullar så Lussade de för oss och sjöng allt de har lärt sig i höst av julsånger. Tur hade bästisens mormor som kom för att hämta hem henne för hon kom mitt i lussandet och fick fika och skön sång. *ler* Sedan såg vi Lusse reprisen på TV från Malung, åh så vackert det var.
En fläkt från "hemma".*snyft* Är ju från Dalarna men bor på Öland. Hur har ni andra haft det?
Svar på tråden: Lussefirande.....

Vår morgon började

Skrivet av  *Nena* med Johanna
inte så bra. Vi började med att försova oss...vilken tur att vi inte skulle vara i Johannas skola på lussefirande på morgonen ;)
På kvällen hade vi lussefirande och de var så duktiga. de sjöng en del sånger som man känner igen sen man själv gick lucia och som sen följt en genom alla lussetåg. Men de hade en hel del nya sånger också som jag aldrig hört och de sjöng lite på engelska också.
Efter luciatåget fikade vi på lussebullar och pepparkakor. Barnen fick (och vi också om vi ville) gå in klassrummet bredvid där det var pyssel och i andra klassrummet var det musik och bus.
Det var en mysig tillsällning och Johanna somnade med ett leende på läpparna när vi kom hem.
Fröknarna fick julgåvor som var fina (jag hörde det men jag såg dem aldrig för jag var i klassrummet intill just då) och de var glada.
Allt var ordnat bra och välplanerat.
 

Så mysigt!

Skrivet av  waWa *~<:o)>
Kanske får ni önska er en ny väckarklocka i Julklapp av Tomten! *skratt*
Ha det gott!
 

*S*

Skrivet av  *Nena* med Johanna
Har faktiskt köpt en ny väckarklocka till maken som han ska få i julklapp, fast det var innan vi försov oss :)
Barnen har ju väckarklocka men de ställer den bara då de kommer ihåg det och det gjorde de klart inte just den morgonen
Törs knappt skriva att det var nästan lika idag,vaknade nååågot tidigare... undrar om vi behöver semester eller nåt???
 

Skrattar gott!

Skrivet av  waWa *~<:o)>
Jag tror ni behöver JUL LOV.... :o)
 

Artiklar från Familjeliv