Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag väckte vi Vicke med sång...

Skrivet av Becka med Viktor*8år idag*+2 småsystrar
eftersom det är hans 8de födelsedag idag. Han hade så svårt att somna igår kväll, och jag frågade vad det var. Han var så orolig att han bara skulle få en massa kläder i paketen, att han inte skall få nån rolig leksak, sa han. Stackars kille. *ler lite* Så jag bedyrade att joodå, du får visst leksaker också!
Och imorse kl.07:15 så sjöng vi för honom och gav paktet och kom in med ett stearinljus.

Lillasyster Elvira gillade INTE läget speciellt mycket dock, hon har så himla svårt att förstå då nån annan har födelsedag och får presenter, hon kan inte fråga och man kan inte förklara så hon förstår att hon fyller på våren då det finns blommor och gräs där ute, och Vicke fyller då det är kallt och snö. Och till på köpet har det pratats om julgran och julklappar under granen, så hon var helt bortvillad i hjärnan stackarn, och satt och grääät bredvid glada Vicke. Hon fick nog en s.kl. tröstepresent, men då blev det ju ännu värre, hon fick ETT paket, och ett LITET, medan brorsan fick MÅNGA STORA.
Ja det är inte lätt var vara 4 år ibland. Men Vicke blev glad i varje fall, han fick en Racers Legobil som man kan bygga ihop med en han fick förra året, en stor förpackning med Lego med Urtidsdjur (man kan bygga om till 9 olika), och en orange tröjja med en silverdrake på. Och en videokassett med dinosaurer. En låda med magnet- & elektrisitet-experiment som han måste göra med pappa, och några till saker. Nu är han i skolan ett par timmar.

Igår var jag och handlade inför hans kalas han skall ha ikväll, han har bjudit 7 barn från klassen, 5 pojkar och 2 flickor, de kommer kl.17:30.
Jag har faktiskt köpt en tårta i år, orkade inte stå och lägga ner min själ i nån tårta de inte ändå äter av knappt. Köpte en banantårta. Och det skall bli bullar, mockrutor, kokosbollar, chips, kex. Och så köpte jag ballonger, tårtljus, utemarchaller, låååånga tomtebloss, sugrör m.m.

Det är tradition att alltid ha en skattjakt där ute på hans kalas, det blir svårare och svårare för varje år eftersom de blir äldre och äldre. Jag ritar kartor och ledtrådar som jag sätter i plastfickor och stansar upp lite här och var och så får de leta i tur och ordning med stor ficklampa, Vickes far kommer hem från stressiga jobbet bara för att var Skattjaktsledare ikväll.
Men Skattjakten måste göras förstås också, av mig, och så själva skatten också, som är stora blandade godispåsar med namn på, de måste blandas ihop också. Och städas och blåsas upp ballonger och baka. Bäst att jag börjar på då...
Svar på tråden: Idag väckte vi Vicke med sång...

Vi önskar Vicke....

Skrivet av  waWa *~<:o)>
...ett stort GRATTIS och ha så roligt på kalaset som låter såååååå mysigt. Kram från mig och Johanna
 

Ett stort GRATTIS

Skrivet av  *Nena* med Johanna
kommer från mig och Johanna och det låter jättemysigt med kalaset och skattjakten.
Ha en bra födelsedag Vicke
 

Grattis

Skrivet av  Lisa med Chrille
till den store killen från oss
 

Tack för...

Skrivet av  Becka med Viktor*8år idag*+2 småsystrar
alla grattisar! :D
Nu har kalaset just slutat och jag kopplar av framför datorn.
Kul kalas blev det nog, men intensivt förstås! Vi hade mumsig servering och två innelekar och sedan gick dom ut och hade skattjakten med kartor och ledtrådar och efter det tände de sådana där lååånga tomtebloss. Och sedan kom dom in igen och testade b.la. ett Vickes snowboard-spel som man står på och är kopplat till TVn.
Nu finns en massa mumsigt kvar för mig att käka upp, hehe...
Imorgon skall jag försöka ta det lite lugnare, för det blev onekligen lite väl mycket idag med bakning, städning, fixa skattjakten och allting. Men vad gör man inte för sin son ;)
 

Artiklar från Familjeliv