Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mera lästips!

Skrivet av Mamia
Jag vill också dela med mig av min dotters favoritböcker!

Just nu håller hon på med en bok av Christin Nöstlinger som heter "Burkpojken",en bus-rolig bok! De andra böcker hon läst själv är böckerna om Sandvargen av Åsa Lind och så dom älskade böckerna av Roald Dahl som jag läst högt för henne i omgångar sedan hon var 4-5 år och som hon nu älskar att läsa själv: Matilda, Häxorna, SVJ, Den listiga räven(?), Kalle och chokladfabriken...En underbar författare! Astrid Lindgrens böcker är också bra men har ju redan nämnts, Ronja, bröderna Lejonhjärta, Mio min Mio, Madicken...Vi läser för Olivia och hon läser själv, oftast blir det en högläsningsbok och parallellt med den en egenläsningsbok.
Svar på tråden: Mera lästips!

är tvåan bra

Skrivet av  mady
jag menar andra boken om Sandvargen, vi gillade ettan jättemycket.
 

"Mera Sandvargen"

Skrivet av  Mamia
Tvåan tar precis som den första boken upp stora filosofiska funderingar på ett trevligt och enkelt sätt, jag tyckte att de kapitel jag har läst var i klass med första boken. Jag har inte läst så mycket i den själv, men Olivia läste ut den på några dagar och tyckte den var jättebra, nu ska hon få "Sandvargen och hela härligheten" i julklapp.
 

Åh den e´ bra!

Skrivet av  waWa *~<:o)>
Den fick Johanna och hennes klasskamrater i 6 års, det var någon drive om att läsa mycket för barnen. Finns det en till bok om sandvargen? Vi gillad sandvargen båda två.
 

Artiklar från Familjeliv