Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om aborter

Skrivet av Anonym marsmamma
Hej!

Kanske lite ot det här, men jag måste ändå skriva av mig nånstans.
Min bror (21 år) gjorde slut med sin flickvän sen typ 6 mån i mitten på december, och häromdagen kom hon hem till mig och ville prata eftersom han vägrade prata med henne. Hon har ringt honom väldigt mycket och på fyllan stått i trappuppgången och skrikit och ringt på dörren halva nätterna och så, sedan det tog slut, så han har tröttnat. Hon berättade för mig att hon samma dag som min bror gjorde slut berättade att hon var gravid. De bestämde sig för att göra abort, och hon fick en tid men ångrade sig när hon kom dit. Efter att först ha ljugit för min bror om att hon genomfört aborten kom det fram att det inte var sant, och på nyårsdagen hade hon "lite akut" fått en tid för abort, för att hon var så ledsen. Hon hade sövts och de hade "sugit" ut barnet. Detta är hennes ord. Igår kom hon till mig och sade att hon inte trodde att aborten lyckats eftersom hon inte blödde, och jag fick ett brev där det står vad hon känner för att min bror fått henne att göra bort. Hon har dödat "sitt" barn bara för att han inte ville bli pappa nu. Han är skyldig till att hon kommer få lida och om aborten inte lyckats tänker hon behålla barnet. Jag tycker, ju mer hon pratar, att det låter jävligt skumt. Jag har lovat henne att inte säga nåt till nån. Pratade med en vän som jobbar på operation som sade att sådana vanliga aborter inte genomförs på nyårsdagen, endast akutfall typ havandeskapsförgiftning och sådant utförs på helger, och det var det ju inte frågan om i detta fall. Jag misstänker att hon hittar på men jag kan inte fatta hur man kan sitta och ljuga någon rätt upp i ansiktet i flera timmar. Men det är väl rätt tacksamt att säga sånt till en som nyss blivit mamma och är helt lyrisk över detta, hon vinner ju min sympati, men vad mer??
Om det är sant så beter ju sig min bror som en skit som inte pratar med henne, men jag vet ju inte vad jag ska tro. Jag fick lova att inte prata med honom om detta.

Vad tror ni? Jag vet inget om aborter... Måste bara få höra någon annans åsikter eftersom jag inte kan prata med nån. Kan inte sluta grubbla över hur det verkligen är.
Svar på tråden: Om aborter

Hejsan!!

Skrivet av  Hanna m Loke, Ophelia & Tiffanie
Jag är absolut ingen expert så jag vet inte riktigt. Visst kan aborter misslyckas men om det är vanligt har jag inte en aning om. Det finns ett snack under känsliga snack som heter abort. Gå in där och ställ din fråga. Tror säkert du kan få bra svar där.
 

Kan bara svara om det där

Skrivet av  .
med blödningen och det är att när jag gjorde en abort så blödde inte jag på 3 dagar. Tyckte det var skitskumt att jag inte blödde och det kändes inte riktigt rätt. Men efter 3 dygn kom syndafloden och så har det fortgått. Som tur va sa dom på sjukhuset att vissa inte blöder på en gång.
 

Artiklar från Familjeliv