Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Borsta tänder?

Skrivet av Ante
Hur gör ni med tandborstning på era 95:or? Vi hjälper fortfarande till med kvällborstningen - vilket tandläkaren rekommenderat. Men Axel börjar klaga på att han tycker att han minsann borde få borsta själv - han är ju iallafall 9 år!! ;-)
Hur gör ni andra?
Svar på tråden: Borsta tänder?

Sara

Skrivet av  Anna-Stumpan
borstar själv både morgon och kväll.
Hon har övergett barntandkrämen för vår Colgate Whitening. Hon gillar den smaken bättre påstår hon.
 

Varannan dag

Skrivet av  Sissi 2pojkar +bf 19/6
Jag har en -96:a och en 95:a. Dom borstar själva varannan dag och jag hjälper dom andra dagarna (ca). Barntandkräm använder dom fortfarande.
 

Fabian

Skrivet av  Petra
borstar för det mesta själv. Men jag bortsra ibland extra noga. Han har en eltandborste & våran vanliga tandkräm, barntandkrämen har han gett lillebror ;)
 

Han borstar själv

Skrivet av  fru Bill
för att jag inte orkar bråka. Vet att det rekommenderas att en vuxen hjälper till, men han blir helt skogstokig om han inte får göra det själv. Försöker kolla att han håller på en stund och är noggrann i alla fall.
 

Hon borstar oftast själv

Skrivet av  Amelie
Ibland hjälper jag henne. Det är sällan numera, men man låter ju inte bakterier och sånt sitta kvar i evigheter på de svåråtkomliga ställena då.
 

borstar själv, men måste tjata IMT

Skrivet av  Flax
¤
 

Både och

Skrivet av  Ulrika
Sonen får först borsta själv tills han känner sig nöjd, sen efterputsar alltid någon av oss innan det är klart. Det blir INTE tillräckligt rent när han gör det själv, han har el-tandborste.
 

Mattias

Skrivet av  Anette-73
borstar själv oftast ibland borstar vi.Han har bamse tandkräm för han tycker inte om den vanliga.
 

Det varierar

Skrivet av  Gullan med Joakim + 2 syskon
brukar oftast hjälpa till på kvällen och så borstar han själv på morgonen.
 

Enstaka gånger

Skrivet av  Sara m A&J
Enstaka gånger får han borsta själv. Och har han borstat själv på morgonen så gör vi en grundligare borstning på kvällen.
Han har haft två hål, och gillade det inte. Så när tandis sa att han skulle vara minst 10, helst äldre, innan han började borsta själv så accepterade han det.
 

Artiklar från Familjeliv