Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Går ditt barn på fritids?

Skrivet av Petra

skall han/hon fortsätta i trean?

Svar på tråden: Går ditt barn på fritids?

Han går nu

Skrivet av  fru Bill
och jag tror han får fortsätta i trean, men att han får egen nyckel och möjlighet att gå hem lite tidigare om han vill
 

Just nu

Skrivet av  Amelie
är jag ju hemma med lillasystern, och min man kommer avlösa vid påsk, men till hösten kommer hon få börja igen. Helst skulle jag vilja att hon fick vara kvar i fyran och gärna femman också, men det går ju inte. Hoppas det finns något annat ställe att gå till, en fritidsgård eller liknande. Jag tycker de är så små även i fyran-femman, och jag vill egentligen inte att hon skall behöva vara ensam hemma en hel eftermiddag. Jag får väl utnyttja min fria flextid maximalt och jobba ett dagskift och ett kvällsskift, när maken är hemma, i värsta fall...
 

Nej

Skrivet av  Flax
Hon och vi vill inte.
Föredrar farföräldrarna som väldigt gärna vill ha henne då och då efter skolan.
Jag är oftast hemma från jobbet när hon slutar.
 

Nej

Skrivet av  Anette-73
men det är för att jag är hemma.Får se hur det blir när jag börjar jobba.
 

Ja

Skrivet av  Ante
det gör han. Jag brukar hämta honom vid 4-tiden. Tycker att han är för liten att gå hem själv. Där skulle han bara bli sittande vid datorn...
Inga av hans kompisar går hem själv heller ännu. Kanske för att vi bor inne i stan och det är inte så många som bor precis intill. Jag vill att han fortsätter så länge som möjligt. Tycker det funkar bra.
 

Frågade honom

Skrivet av  Sara m A&J
När jag läste tråden här igår kom jag på att jag kanske skulle fråga honom om han ville gå hem istället i trean. Vi bor granne med skolan så det hade inte varit några problem. Men han ville gå kvar på fritis. Han sa att de flesta i skolan var kvar på fritis upp tills de gick i femman och det ville nog han också vara. Ett gott betyg till hans fritis med andra ord :-)
 

Nej,

Skrivet av  Gullan med Madelen 03+2 killar
men jag är mammaledig med lillasyster annars hade han gått där.Jag kommer vara hemma till januari o då får han gå hem efter skolan, han har ju en storebror som är två år äldre o han slutade fritds efter 2:an. Det hör ju oxå till saken att jag jobbar tvåskift så ena veckan slutar jag två, samtidigt som skolan o andra veckan är sambon hemma vid fyra så det blir inte några långa eftermiddagar själva...
 

Ooops fel nick imt

Skrivet av  Gullan med Joakim + 2 syskon
s
 

Artiklar från Familjeliv