Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

fråga

Skrivet av tina med 3
när går era 95 och lägger sig när det är skola dagen efter
Svar på tråden: fråga

Svårt nu när det är ljust

Skrivet av  Sissi med 2+ Bf 19/6
Det börjar bli svårt med det nu tycker jag när det börjar bli ljust längre på kvällarna, vintertid är det ingen konst att lägga dom vid 20 tiden. Men jag har faktiskt sagt 20.30 nu och så får dom läsa eller pyssla med nåt annat lungt och stilla tills klockan blir 21 men då ÄR det släckning och sovardax.

Jag har en -95:a och en -96:a

Sissi
 

kl. 20,00 *imt*

Skrivet av  Bea
:)
 

20.30 ungefär (imt)

Skrivet av  mamsan
 

tack

Skrivet av  tina med 3
min jennifer går oxå och lägger sig 20.00-20.30 med ett himla gnäll "alla i min klass får gå och lägga sig kl 21.00"
 

:o)

Skrivet av  Petra
I Fabians klass går ALLA & lägger sig halv 10! Så de så ;o)
Det är enligt honom. Frökenfrågade ala barnen i klassen när de går & lägger sig,på ett utvecklingsamtal med barn & förälder. Alla barn & föräldrar svarade mellan 20-20,30 :o)
Så visst är det så att de små många ggr "överdriver" lite. Antingen våra barn som "hör" av andra att de får si & så i vecko peng eller får vara uppe halva natten FASt det egentligen inte alls är så!
 

Felix sa en gång

Skrivet av  fru Bill
"Jag vågar inte tala om för mina kompisar hur tidigt jag måste gå och lägga mig". Då körde vi åtta rakt av, för han var så trött hela tiden.
 

Vi..

Skrivet av  Kina +3
..försöker att få det till 20.00 ...men det är inte alltid så lätt.....
 

mörk

Skrivet av  Petra
läggnings rullgardiner & klockan 20 :o)
Helst ska persiennerna åxå vara neddragna innan för rullgardinen.. Fabian har 2 dubbel fönster på sitt stora rum.. = mycket inkommande ljus.
 

ca20.30

Skrivet av  fru Bill
Vi brular läsa vid åttatiden och sen är det dags att försöka somna. I bland blir det lite senare, men han är såååå morgontrött, så det är bäst att försöka hålla på tiden.
 

Kl. 20:00 ca. imt

Skrivet av  Gullan med Madelen 17/7-03 + 2 killar
hj
 

kl. 20:00 IMT

Skrivet av  nilha
..
 

ca 20-20.30 imt

Skrivet av  Ante
x
 

KL 20.00

Skrivet av  Sara m A+J
Men är han hur pigg som helst så får han vara uppe lite längre. Men då är det bara "lugna" aktiviteter som gäller: läsning, titta på TV eller dyl.
 

Klockan

Skrivet av  anette-73
21.00 ska mattias vara i säng,sen somnar han oftast inte före 21.30
 

Hon lägger sig på eget initiativ

Skrivet av  Amelie
kl 21.00 prick! Hon kan inte ens klockan så bra, så jag antar att hennes biologiska klocka funkar perfekt, och att det är då hon blir trött. Hon orkar upp på mornarna också, så det är nog alldeles lagom!
 

Artiklar från Familjeliv