Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kort fråga

Skrivet av Nettan
Finns det någon här som bor runt Ullareds trakten? Vill bara höra när barnen har höstlov där? Våra barn har den här veckan
Svar på tråden: Kort fråga

Ja nära

Skrivet av  Gullan med Joakim 95+ 2 syskon *på besök
och nära men vi har 7 mil dit och här är det lov nästa vecka likaså i Svenljunga -trakten som ligger närmre Ullared sedan vet jag inte hur de har det neråt hallandshållet.
Har du tänkt dig en runda dit och shoppa?
 

Inte på besök kanske...imt

Skrivet av  Gullan med Joakim 95+ 2 syskon
xd
 

halmstad med omnejd..

Skrivet av  Marre
har lov v 44.

Det spelar nog inte så stor roll längre, om man åker på lov eller inte. Butiken tar in 4000 personer nu, och det är jättestort efter utbyggnaden..
 

dagisfröken hade

Skrivet av  Petra
vart dit i fredags... OJ va folk det vart då. Kunde inte gå därinne med vagn.. Så JO det är MASSVIS varje fredag & helg nu för tiden säger de som arbetar där & det är inte mindre fast det är innan BB & lön!
 

Håller me

Skrivet av  Gullan med Joakim 95+ 2 syskon 93,03
var nere fredagen för 2 veckor sedan o när vi kom dit vid halv fyra var det kö in!! Men efter en halvtimme var den borta men ni kan ju ana hur trångt det var där inne då...
 

jo, visst..

Skrivet av  Marre
Det jag menade var eg. att det inte spelar någon roll längre, eftersom Gekås har blivit en (stor) instution.

Det är ALLTID mkt folk oavsätt när man åker, och det är ju inte färre nu efter utbyggnaden..

Annat var det för ett par år sedan då många passade på att åka när de var lediga. Nu tar ju folk ledigt för att åka dit!
 

Tack för era svar

Skrivet av  Nettan
jo vi åker dit torsdag-fredag nästa vecka. Tror som sagt att det inte spelar någon roll att man åker på ett lov eller inte får hoppas att det är så. Vi brukar åka så vi är där till lunch och äter o går in sedan för att vara där när de öppnar på fredagen. Har varit bra förut. Några gånger har vi åkt fredag till lördag o då har man sett när man kommer ut på lördagen att köerna är enorma o det står o väntar på vagnarna. Vi får väl hoppas att de som har lov hittar på annat att göra och att det besöker en annan gång.

Tack så jättemycket för era svar
 

Va kul!

Skrivet av  Petra
Ullared är ju verkligen det ultimata! Vi har åkt dit 2 ggr/år sen jag var 8-10 år. Då bodde mina kusiner i närheten. Själva har vi 46 mil, men åker fortfarande ner då & då :oD
Just att köpa julklappar & vinterkläder är juh KANON!! Sen gillar jag deras Bh-priser :o) (samma märken som jag köper hemma fast till ½ priset juh!

Ha de så skojigt!
 

Jättekul!

Skrivet av  Marre
Jag hade förut bara 45 min till Ullared.. Du är det ungefär 4 timmar.. Kompisarna här kan inte förstå att jag flyttade så långt ifrån Gekås.. =)
 

OJ

Skrivet av  Gullan med Joakim 95+ 2 syskon 93,03
nu bidde jag nyfiken var bodde du innan då? och nu?
Jag har ca50 min till Ullared.Bor inåt landet i Tranemo.
 

Jo du Gullan.. =)

Skrivet av  Marre
Jag bodde utanför Halmstad innan.. Tog alltid skogsvägen över Torup och Drängsered.. Jättekul väg på vintern.. =))
Nu bor jag utanför Katrineholm sen i somras..

Märker att jag gärna håller mig lite utanför.. =)
 

Jo

Skrivet av  Nettan
det ska bli så skoj har sett fram emot det ett bra tag. Var ju tvungen att boka rum i tid innan allt tog slut. Hörde att fre-lör så är det uppbokat hela nov o in i dec och då var det ett par veckor sedan vi hörde det.

Bara älskar o åka dit och ser det som en liten semester eftersom vi sover över också. För vi har ungefär 35-40 mil dit och det tar 4-5 timmar. Men det är mysigt att åka bara sambon o jag. Tycker också om deras underkläder så det har blivit så att jag endast köper underkläder där o vi åker varje höst okt-nov och fixar de flesta julklapparna. Nu börjar barnen bli lite större men det går nog att hitta julklappar ändå men förr var det ju bara att plocka i leksakavdelningen så vips var de klara.

Hoppas bara det inte är för mycket folk nu.
Ha det så bra
 

Artiklar från Familjeliv