Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Marre!

Skrivet av Petra
Hur har flytten gått? Har barnen kommit in sig lite i skolan?
Svar på tråden: Marre!

Va kul!

Skrivet av  Marre
Jag trodde att jag försvunnit ur tanken här!
Jag tackar för omtanken och att så inte var fallet! =)

Flytten gick jättebra. Vi har kommit i ordning (nåja) och jag trivs faktiskt i lägenhet.. (köpte eget hus redan när jag var 18 år) Men det är skönt att inte ha massa "måste göra". Och alla utgifter man slipper!! Helt fantastiskt. Har dock kommit på att det inte blir speciellt mkt dyrare att bygga NYTT hus på 6-7 rok än att bo kvar i lägenheten. Så det blir nog hus snart igen.. =)

Barnen kom in i skolan direkt. De har redan några kompisar de leker med, och det är jätteskönt. Sonen har bytt dialekt helt! Låter helskumt! De trivs i skolan (iallafall på rasetrna, annars måste de ju jobba!).
Till och med jag har lärt känna ett par människor! =)

Lillkillen gjorde entré den 11 september, och det funkar åxå bra, men syskonen och så..
 

ÅH!

Skrivet av  Petra
GRATTIS!!!
Va mysigt med en BÄBIS! *avis*

Ja du barnen ändrar snabbt dialekten! Man kan nästan märka på dem bara man är hos någon ett par dagar där det pratas med en annan dialekt!
Men det är juh bra för dina barn-då smälter de in på ett lättsammare sätt!

Skönt att bo i lägenhet nu när det är vinter iallafall. Men på sommaren.. DÅ är hus underbart ;o) Vi bor i hus & har bytt panna så man kan ha lite värme här utan att känna sig allt för slösig :O) (hade Olja innan & nu ved.)

Idag skall vi åka & käka på kinaresturang på lunchen *mums*

Hoppas ni har det bra! Här är det frost med sol ute......
 

Pilutta dig!!

Skrivet av  Marre
Men jag måste ju berätta att bebis är (oftast) inte så svårt att skaffa.. =)

Mina barn är som tur är väldigt sociala kryp.. Så jag var inte så rädd att det inte skulle funka, men oron sitter ju i ryggen jämt ändå!

Vedeldat hus hade (har) jag med. Det är ju så bra att det värmer två gånger! Först när du sågar och sen när du eldar!! =)

Solen skiner här med och temperaturen har nu masat sig upp i +3*..
 

2???

Skrivet av  Petra
Min värmer´5 ggr...!
Kapning, till vedbon, stapling, till pannrummet, eldningen!!!

& du det där med att göra småbarn.. Det är faktiskt svårt ibland ;o) Men nu kanske det inte blir så svårt för jag har köpt Rosenrot ;O)
FAST, jag vill nog inte ha en liten till.. Men goa är dem! Tur att vi har 2 småtjejjer i släkten på ett år som vi kan låna :OD
 

Du Petra..

Skrivet av  Marre
Jag hoppas att rosenroten hjälper.. =)
 

Artiklar från Familjeliv