Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Obehaglig upplevelse!

Skrivet av Marre
Jag skojjar inte!

I tisdags förra veckan så packade jag bilen för att köra de 40 milen ner till min mamma. De två stora barnen skulle spendera höstlovet hemma hos sin pappa, och jag och Christian skulle vara hos min mamma och slappa och umgås. Bli ompysslade.. =)

Strax söder om Ödeshög ligger jag i ytterfil och passerar ett par lastbilar. Bilen får sladd och jag kör rakt in i en lastbil, tillbaka över körfältet och in i mittvajern. Jag får panik, för motorhuven är uppfälld och barnen i baksätet bara skriker. Christian säger inget, men är vaken och full av glassplitter! Min bil är bara mos. Jag ringde SOS och de kom ett par ambulanser. Alla tre barnen är oskadda men jag har ont i ryggen oh blir sådeles placerad på en bår iförd halskrage, så jag inte kan röra mig. Vi får skjuts upp till Linköping US och jag blir rötgad och har som tur var inga frakturer! Änglavakt! (Tack Morfar!)

Sambon fick tag på en bil, hämtade oss och körde vidare mot Halmstad. Jag behövde ju fortfarande, om inte i större utsträckning nu, bli ompysslad, och barnen ska ju till pappa.

Nu är vi hemma igen och jag har fortfarande ont i ryggen. Axlarna spänner och bränner.

Men vi LEVER ju! och det är ju huvudsaken!

Båda barnen har berättat för sina klasser och visat kort på vår demolerade bil.
Svar på tråden: Obehaglig upplevelse!

Åh, fy...

Skrivet av  Bea med 4 + Emil 18/10-04
..så hemskt!

Tack gode gud att ni klarade er så pass bra allihopa.
 

Hjälp

Skrivet av  Lhisa
vicken mardröm!
Tur att det gick hyfsat bra ialla fall för er.

Ta hand om rygg å axlar ordentligt! Krama om barna jättemycket!!!

Kram till er alla
 

Oj!

Skrivet av  petra
Herregud, vilken änglavakt ni har!
Men du har anmält din skada va? MÅSTE göras för att få ut nåt i framtiden om det blir nåt bestående som man kanske inte känner nu men senare!!

Jättekramar till er!
 

Men oj!

Skrivet av  fru Bill
Vilken otrolig tur att det gick bra!!! Hoppas du slipper alla smärtor!
 

ja det var inte kul..

Skrivet av  Marre
Men ingen av oss har några problem med att åka bil igen. =) Det är skönt.
 

Artiklar från Familjeliv