Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vitaminer?

Skrivet av Mamma C
Hej!
Vet inte om jag frågar på rätt ställe nu, men hoppas att någon här kan ge mig lite tips. Våran dotter som är sju år äter ganska dåligt, speciellt frukt och grönsaker. Det enda grönsaker hon äter är morötter och gurka och i fruktväg är det äpplen, päron och kiwi. Hon ser så blek ut och är ofta lite mörk under ögonen, håret är sprött och växer dåligt. I övrigt växer hon som hon ska och ligger inte under kurvan på varken längd eller vikt. Hon är ofta lite trött och lättretlig, men hon sover från c.a 20.00 till 06.30. Jag funderar på om det finns några vitaminer som man kan ge till barn? Har Ni några tips så blir jag jätteglad! Tack på förhand.
Svar på tråden: Vitaminer?

Ja, det finns

Skrivet av  Camilla m.Gabriel-00, Bianca-02&bf15/2
Vi ger våra barn kindervital att dricka. De tycker det är gott så därför fungerar det bra. Finns att köpa hos hälsokostaffärer.

Vet också att det finns brustabletter som är för barn med lite olika vitaminer och mineraler. Du kan ju höra på apoteket också.

Det låter som om hon säkert skulle må bra av lite extra vitaminer.

Kram,
 

Tack...

Skrivet av  Mamma C
ska springa in på både hälsokosten och apoteket nästa gång jag är i stan. (bor på landet)
Kindervital låter ju bra så slipper dom svälja tabletter, det brukar inte vara så poppis.
Kram C
 

Artiklar från Familjeliv