Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stort tack för eran omtanke

Skrivet av Mattias, Anna & Edwin
Vi vill tacka er alla! Eran omtanke har värmt våra hjärtan enormt mycket. Vi har båda två varit inne och läst era inlägg till oss och vi blir så rörda över erat engagemang.

Det är fullfart på Edwin och det första dygnet hemma gick bra. Inga tecken på komplikationer. Vi är båda lite rädda och har nog extra koll på honom. Han har fått sitta i sin gå-stol (Å DÅ VAR GRINDEN NERE) och det första han gjorde var att rusa rakt mot grinden/trappen. Han verkar inte rädd när vi bär honom ner för trappan heller. Han har ett litet blåmärke på benet men i övrigt finns inga bulor eller blessyrer.

Jag (Anna) mår fortfarande väldigt dåligt över det som hänt. Det käns som att jag skäms, känner skuld och ångest. Tänker mycket på vad som kunde ha hänt om det eller det inträffat.. Men jag tror att det är normalt att man ältar och går igenom det hela. Jag är oerhört tacksam för era inlägg som jag läser om och om igen, det kändes ju som att jag var den enda mamman i världen som slarvat och orsakat en olycka för sitt eget barn. Era inlägg har dock hjälpt mig att få lite perspektiv och lugn!

Vi har haft en mysig jul med våra nära och kära, kusinerna från Schweiz är här... Kan berätta en hjärtskärande kommentar. När Albin (Edwins kusin som är 5år) hörde att Edwin var på sjukhus och att det hänt en olycka så sa han: "Men .. vi som aldrig hann lära känna Edwin"

Och på självaste julafton kom Edwins andra tand! Framtand UPPE. Å vi kramas himla mycket här. Olyckan har gett oss lite perspektiv och har iallafall påmint oss om vad som verkligen är viktigt!

Vi önskar er alla en fortsatt skön JUL!!
Svar på tråden: Stort tack för eran omtanke

Vad skönt att höra...

Skrivet av  Nina med saga, LoA
att Edwin är ok! jag förstår att du mår dåligt över dte som hände men ingen är perfekt och olyckor kan man inte råda över. Du behöver inte känna skuld och skam - du gör ju ditt bästa hela tiden - vi är ju inte mer än människor - vi mammor alltså :)

Läste alltså först ikväll om olyckan och jag hade läst detta inlägg först så jag fick ingen riktig panik när jag läste - jag visste ju redan att allt hade gått bra!!!

Många varma kramar till dig Anna och till dina närmaste!!!

Hoppas vi kan ses snart!!!!
 

Så skönt...

Skrivet av  Alven
... att ni mår bra! Jag har tänkt på er hela julen faktiskt, och vakat som en hök över David med tanke på svärisarnas källartrappa...
 

bra

Skrivet av  Cia med Dante och Leia
att han mår bra! Har inte kunnat skriva tidigare, (verkar vara något fel på aff), tårarna rann när jag läste om vad som hänt. Många kramar till er!
 

Artiklar från Familjeliv