Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ingen kul dag idag! *ruggigt* + OT

Skrivet av Asereht
Imorse vid 8-tiden blev min man utkallad på jobb. Knappa 45 min senare vaknar jag av att jag tror att jag hör telefonen, lyssnar men hör inget mer så jag lägger mig tillrätta igen. Ett par minuter senare hör jag att det ringer igen och smyger upp och ner för trappen för att svara utan att väcka barnen som fortfarande sover.

Det är maken som ringer från ett rastställe halvvägs mot s-tälje. Det visar sig att han haft en "liten" olycka. På väg ut till jobbet så körde han av vägen. Han hade arbetsbil modell större skåpbil, tappade fästet med bilen i en kurva och flög ett par meter ut på en åker (som låg en bra bit lägre än vägen så det blev en liten flygtur). Bilen gick rätt så hårt åt men själv hade maken "bara lite ont i nacken".

Han hade ringt in till jobbet för att det skulle ta in någon från backupjouren och kallat in bärgare. Själv skulle han köpa lite kaffe och vänta. Jag bad honom ringa hem så fort det var något och hålla mig uppdaterad.

Själv klädde jag på mig och gick tillbaka upp till pojkarna som fortfarande sov. Jag bestämde mig för att krypa upp i sängen och läsa lite då jag inte hade nåt bättre för mig då jag väntade på att pojkarna skulle vakna eller att telefonen skulle ringa.

Jag hade knappt satt mig tillrätta med boken i handen förren Simon började skrika högt, gällt och hjärtskärande. Han fäktade med armarna och tårarna sprutade medan han ropade efter pappa. Jag tog upp honom i famnen och frågade var det var (han drömmer mardrömmar ibland och blri väldigt rädd). Då sägger han "pappa körde bort från vägen med stora bilen", "pappa och bilen ramlade ner i vattnet"! Snacka om "creepy", jag kan bara säga att jag rös från tårna ända ut i hårtopparna. Nu hade maken inte kört ner i sjön/vattnet men väl ut på en åker som hela våren brukar vara mer eller mindre täkt med vatten och vars kanter är bevuxna med vass. Vet man inte bättre så kan man tro att det döljer sig en sjö under snön.

Det tog en stund för Simon att lugna sig och för mig att samla mig. Vi gick upp och har varit uppe sedan dess och hållits uppdaterade av maken som nu är på väg hem. Han ska in till VC imorgon för att få nacken översedd. Bilen är ej körbar och om händertagen, jag är bara glad att maken inte är lika hårt åtgången. En bil är ersättningsbar det är inte maken.

Planen för dagen var egentligen en tripp till sthlm för att fira "lilljul" med min mor, mormor och morfar men som läget är nu så vet vi inte om det blir så mycket av det hela. Huvudsaken nu är att maken är på väg hem och att han lever.

Var bara tvungen att skriva av mig lite. Man hinner tänka mycket när man väntar. Hoppas ni alla haft en bra och framför allt lugn och olycksfri jul. Det har iaf vi haft fram tills idag. *kramar*
Svar på tråden: Ingen kul dag idag! *ruggigt* + OT

Oj! *kram*

Skrivet av  Alven
Fy, vilket hemskt sätt att bli väckt på! Det är min mardröm varje gång maken är ute och reser (och det är han ofta) att det ska hända något... Vilken tur att det gick bra iaf! Lite läskigt med Simon också, är grabben synsk?
 

usch

Skrivet av  Åza m G-02 & Victor 040414
vad otäckt. Hoppas att det allt är ok med honom! Kram
 

Stor KRAM

Skrivet av  Karin med Jacob och Josefine
usch vad läskigt, men vilken tur och änglavakt han ändå hade. Det verkar ju som om sonen har övernaturliga krafter, lite läskigt det också. Stora, stora kramar till er, sköt om dig och krama familjen!!
 

Men huga...

Skrivet av  Anna & Edwin
Usch vad obehagligt att din man varit med om en olycka, spelar ju ingen roll om den är mindre eller stor -oavsett vad så börjar man ju tänka på vad som KUNDE ha hänt!!

Hoppas hans nacke är okej

Å vad spooky att lille Simon såg vad som skulle hända, fast ändå rätt fascinerande tycker jag. Kanske har han en gåva?

Hur som hellst stor kram till hela din familj, förstår så väl om ni bara vill kramas just nu, för det gör vi här :)

KRAAAAAAAAAM
 

oj

Skrivet av  en trött Elina med 2 sovande små gnytt
era stackare..

Det har vart mycket olyckor i jul, så tråkigt =(

Hoppas att det känns bättre nu *kram*

Är överdrivet trött nu så därför blev det ett kort svar, hoppas att du har förståelse.
 

Hu

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Tur att det gick bra med maken. Hoppas att han fått en extra kram nu.

Det är otäckt med hala vägar.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv