Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag sänder en tanke

Skrivet av Erika med Valdar
och tänder ett ljus för alla offer för katastrofen i Sydostasien. Det finns nog inte ord för det de går igenom nu - både invånare och turister. Jag gråter när jag läser - hör - ser bilder på alla barn som är döda, skadade, föräldralösa. Man är så maktlös. Det är så meningslöst det som händer där nu. Sänd en tanke till dem!

(läs: http://www.expressen.se/index.jsp?a=222696 )
Svar på tråden: Jag sänder en tanke

Hänger på...

Skrivet av  Alven
Finner inte ord när jag läser/hör om katastrofen, det är för fruktansvärt...
 

Håller med

Skrivet av  Karin med Jacob och Josefine
jag har också just tittat på rapport och gråtit en skvätt.

Och så kan jag inte låta bli att uppröras över att döda västerlänningar är värda mer nyhetstid än döda från de länder som är drabbade. Det är ju fruktansvärt och hemskt med de döda och saknade, oavsett vilket land de kommer ifrån.
 

precis

Skrivet av  Erika med Valdar
Är det inte märklig? Jag blir faktiskt tvärförbannad över det. Som svt också sa i samband med 11 september "Det är Helt Ok för oss att visa en massgrav i Afrika, men aldrig en död europe" *ryser*
 

ja

Skrivet av  Cia med Dante och Leia
visst är det fruktansvärt. Min mamma har gått och varit jätteorolig över sina vänner som är i Thailand med hela familjen och firars jul och nyår. Hon fick tillslut ett sms imorse där det stod att allt var bra med dom. Hemskt är det...
 

En tanke

Skrivet av  Pallas
Jag mår alltid så fruktansvärt dåligt av att titta på nyheter när sånt här hänt så det undviker jag. Jag är heller inte intresserad av hur måna svenskar som står på döds- eller överlevnadslistorna, jag undrar främst hur det blir för de miljoner hemlösa som inte kan åka hem till ett tryggt Sverige när de överlevt flodvågen...

Ett ljus blir det här i kväll.
 

Vi har tänt många ljus för dom

Skrivet av  Cattis @ m @ Alfons 3år & Maja 8 mån.
där nere... Stackars människor så mycke människoliv till spillro.

 

ja

Skrivet av  annasthlm
sänder många tankar till _alla_ drabbade!
 

ja

Skrivet av  Åza m G-02 & Victor 040414
usch vad otäckt det är speciellt eftersom det är så många barn som är drabbade. Mina föräldrar skulle ha rest till Khao Lak nu, jag är så tacksam för att de inte hann åka.
 

Hemskt!

Skrivet av  Sanna m Thyra 040328
Klart att västlänningar inte är värda mer, men jag har flera bekanta som åkte hem precis innan jul och min syster som kom hem i början på dec och det är vi väldigt lyckliga för. Sedan är syrrans kille Thailändare och bor som tur är på östsidan.
Vi tänker på alla där nere.
 

Jag är med...

Skrivet av  Nina med Saga, LoA
allt annat elände är ju bara småsaker jfrt med detta - tänk att få sin familj bokstavligen ivägryckt....Och alla barnen....

 

Hänger på! *imt*

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
hkl
 

Hänger på! *imt*

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
.
 

Hänger också på *imt*

Skrivet av  Mysansmamma
:-(
 

Artiklar från Familjeliv