Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Totalt OT!

Skrivet av Lotta med Saga 17/4-04
Inatt har jag sovit jättedåligt....inte pga av snuttande bebis eller snarkande sambo utan för att jag har drömt hemska mardrömmar om översvämningar. Jag lider så fruktansvärt med alla drabbade därnere och de anhöriga här hemma. Kramar och pussar Saga mååååånga extra ggr per dag nu. Jag kan dessutom inte låta bli att läsa nyheterna i hopp om att få se NÅN solskenshistoria iaf.... Vet inte vad jag ville med detta egentligen, behövde nog bara skriva lite.
Svar på tråden: Totalt OT!

Samma här!

Skrivet av  Anna & Edwin
Jag har inte drömt mardrömmar, men jag mår så dåligt. Kan inte låta bli att följa nyheterna och utvecklingen. Mår dåligt när jag tänker på alla barn som omkommit, och alla barn som fått flyga den långa resan hem ensam -utan sin mamma eller pappa.. eller utan sin älsklings nalle

Undra om man kan göra något? Har läst om en insamling till SriLanka här i Umeå, funderar på att åka dit med barnkläder... Vill så gärna bidra på något sätt

Min svägerskas bror m familj lämnade Phuket på julaftonskväll... för det tackar vi gud.. ödet... universum eller vad man nu vill kalla sin tro
 

Mmm

Skrivet av  Erika med Valdar
Jag drömmer upprepade gånger varje natt att jag springer/vadar i vatten med Valdar i famnen och tappar honom. Gång på gång på gång. Det i kombination med att vara rädd för att kruppandningen skall komma har väl bidragit till den dåliga sömnen..

Björn väckte mig i natt och var jätteledsen och drömde att både jag och V var borta... Huvva

Det blir väl någnslags bearbetning. Det är ju ändå som att en medelstor svensk stad är borta. Det är helt ofattbart att så många människor är döda, drabbade. Tänk alla de som har fått hela sina hem, sin familj allt bortspolat. De som inte har någon social trygghet som här. bläääää

kramar till er
 

Ja, det är ju så hemskt så man kan knappt fatta

Skrivet av  Dizzycat & Kattis
I varje nyhetssändning som man ser, så stiger ju antalet döda. Och så dåligt organiserat allt verkar, människorna får själva gå runt och lyfta på lik i högar för att hitta sina anhöriga...
När man har barn, grips man ju ännu värre av rapporteringen om folk som har förlorat sina små...
Nej, jag vill väl inte heller säga något speciellt med detta och vi har ingen anhörig där nere, men det är ju en jättekatastrof och man blir ju berörd av det (konstigt vore väl annars).
 

Såg en amatörfilmad film

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
som min man laddade ner från internet precis nyss. Inte från den mest drabbade delen som jag fattade det. Hemska hemska hemska händelser det händer!
 

Artiklar från Familjeliv