Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stor kram till alla som har det jobbigt (+massvar)

Skrivet av Annika m. Emil & Erik
och till er andra också förståss.

LINDALU hur många dagar var du utan medicin? Hur läge dröjer det innan du kan räkna med full effekt igen? Tycker att det låter som ett klokt drag att ha receptet på apoteket så att det inte riskerar att hända igen. Hoppas att Vincent mår bättre idag.

MARIE jag tror att det är klokt att dra ner på datoranvändandet och vårda sitt förhållande. Hoppas att ni får det bättre nu när ni får mer tid att prata.

ÅSA hoppas att ni snabbt får tid så att ni kan kolla upp om det är gluten eller något annat som Andrea inte tål.

MARIA hoppas att det här är sista antiviotikakuren och att ni får vara friska nu. Tur att man har amningen att falla tillbaka på när de inte vill äta. Vi har haft det likadant här, dock utan ÖI utan bara förkylningar uppepå varandra, och varje gång det blir värre så är det bara frukt och bröstmjölk som är gott i mellanperioderna har maten varit god igen.

MYSANSMAMMA usch så hemskt med andningsuppehåll. Hoppas att det inte återkommer. Har ni kollat uppom de kan hitta någon anledning?

AK Funderar de på rör eller? Det låter ju väldigt tätt med 3 på en och halv månad.

Har säkert glömt någon i alla fall som skulle behöva en extra stor kram så ni får en här!!!

Själva har vi haft huset fullt sedan den 23 och idag tycker jag att det är riktigt lugnt att vara ensam hemma med båda barnen samtidigt som jag röjer efter alla gästerna. *asg* Lugnet ska vara till på onsdag då vi får gäster igen. Vi orkade inte hålla på och åka åt alla håll men frågan är om det verkligen är lugnare att ha 4+ gäster + hem oach barn att ta hand om?

Barnen verkar i alla fall njuta precis som jag av att det inte är några fler här även om Emil frågade efter pappa så.

Önskar er alla en god fortsättning på det nya året!
Svar på tråden: Stor kram till alla som har det jobbigt (+massvar)

svar från mig!

Skrivet av  LindaLu
Jag var aldrig helt utan medicin.
Men under en veckas tid tog jag halvdos för att
det skulle räcka.

Hoppas att det är som vanligt igen om två veckor.
Medicinen tar tid på sig att verka...
 

Vet

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
(är ju apotekare) tur att du inte var helt utan och synd att det ska ta sådan tid för den att verka. Tar det en vecka att få nytt recept om man ringer läkaren och säger att medicinen tyvärr är slut och att man inte hittar receptet? Tur att du inte led av dåligt hjärta eller så då kunde du ju ha dött under tiden.

Sätt upp en almenacka där du kan kryssa dagarna så att du ser att det inte är oändligt långt kvar.

Kram
 

tja...

Skrivet av  LindaLu
medicinen tog slut strax innan jul, men hittade inte mitt recept. Min medicin är inte något dom har hemma, så det tar en dag att få den.
Hade det inte hänt mitt i julhelgen så hade det gått att ordna tidigare, och jag hade sluppit gå på halvdos.
Nu har jag recept som täcker upp 7 månader, så nu är det lugnt framöver.

Kram och tack för att du tänker på mig!!!
 

Tack

Skrivet av  Mysansmamma
för kramen och kram själv :-)

Se mitt inlägg ovan om du vill där skrev jag hur det gått...
 

Skriver under på det!

Skrivet av  Karin med Jacob och Josefine
Hänger på i kramandet av alla som behöver det just nu, och det verkar vara ganska många här idag. Kraaaaaam!
 

Artiklar från Familjeliv