Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten lägesrapport från oss

Skrivet av Mysansmamma
Igår blev Mysan 8 månader (är hon yngst här?) Hon firade med att börja krypa....kul, men nu är hon överallt! Måste åka till IKEA i helgen och köpa barnspärrar + grindar till trappan. Någon som vet om de har grindar på IKEA? Hittar inga i katalogen. Söker också tips på vad man kan ha att låsa kökslådorna med? Vi har handtag på våra och till de andra hade vi en rundstav vet jag men det blev så fula märken av den!

Mysan har börjat säga NEJ oxå genom att skaka bestämt på huvudet - hon ser jätterolig ut...

Jag ringde till sjukvårdsupplysningen igår ang andningsuppehållen, och precis som jag var "rädd" för så tog de mig inte alls på allvar. Utan menade att andningslarm ska man bara ha om det har förekommit ngt allvarligt tidigare med babyn...Hon sa att man bara blir ännu mer nervös av ett sånt. Jag förklarade att för oss är det precis tvärtom. När hon sen fick höra att en nära släktings baby dog i psd så blev hon mer förstående. Iallafall så skulle vi inte bry oss om larmen sa hon (=bara falsklarm enl henne).
Efter ca 15 min ringer en läkare upp och ville höra mer och hon tog oss på allvar (gissa om vi blev förvånade??) men sa att det säkert inte är någon fara men om vi är oroliga så fick vi komma till barnmottagningen på sjukhuset. Skönt att ngn tog oss på allvar til sist. Nu har det inte larmat sen 1/1 så vi avvaktar.

Svar på tråden: Liten lägesrapport från oss

kram!

Skrivet av  LindaLu
ja visst har de grindar på ikea.
både såna man skruvar fast och såna man spänner fast.
Vi ska skaffa en sån som man kan spänna upp att ha till balkongen i sommar. Det blir så varmt hos oss.

Hoppas att ni slipper fler andningsuppehåll nu!!!
Skönt att dom tog er på allvar när ni ringde.

KRAM
 

Vad skönt

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
att NÅN tar er på allvar!! Och skönt att det inte har larmat på ett par dagar nu, då var det säkert förkylningen, tror du inte? Visst kan det också vara så att man blir mer orolig av andningslarm men precis som för er så är jag betydligt lugnare med än utan!

Kramar
 

Vad bra att läkaren

Skrivet av  Cattis @ m @ Alfons 3 & Maja 8 mån
ringde upp och tog er på allvar. Måste ha känns jätte skönt av en sådan reaktion.

Absolut ikea har grindar vi tittade på dom senast igår kväll. Fanns flera olika
 

2 Maj??

Skrivet av  Anna & Edwin
Är eran lilla prinsessa också en majblomma??? Edwin är född 2 maj så i såfall är dom ju lika gamla

Jag blir JÄTTE häpen, imponerad och FÖRVÅNAD över att en läkare ringde upp er! Samtidigt blir jag jätte glad att det faktiskt finns läkare som tar saker och ting på allvar och inte bara avfärdar allt som att man är "en nojjig förälder". Kanon att han sa att ni fick komma in också. Hade jag varit du skulle jag varit jätte lättad

Blir också jätteglad att läsa att det inte larmat sedan 1/1 så vi håller tummarna att ni slipper fler hemska upplevelser för det måste vara jätte läskigt

STOR KRAM
 

Skönt

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Att ni fick tag på en läkare som tog er på allvar. Även om det inte är något så kan det ju vara skönt att få prata med någon som vet vad de pratar om.

Kram
 

Tips!

Skrivet av  Holan m. Maya 040402
Som spärr på lådorna är det jättebra att använda ett långt skohorn. De har några billiga i plast på IKEA för en tia eller nåt, funkar bra och ger inga märken.

Skönt att höra att en läkare ringde upp, man slutar aldrig förvånas! Hoppas att hennes andningsuppehåll försvinner... jobbigt!
Kram!
 

Artiklar från Familjeliv