Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur får Alicia

Skrivet av Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
medlemskort till 8-kilosklubben? Hi hi, 8,2 vägde hon i dag. Så här såg det ut, inom parentes för exakt 6 veckor sen:

Alicia, 9 månader & 1 dag:
Vikt: 8250 gram (7590 gram)
Längd: 71 cm (66 cm)
Huvudomfång: 47 cm (46 cm)

Längden ja, hon har ju krympt sen hon var 6 (!) månader! 69 cm, 68 cm, 66 cm och i dag 71! Så skönt! Hon har alltså inte gått från 66 cm till 71 på 6 veckor. :-)

Och hon följer sina 100 gram/vecka, toppenbra! Jag är så lättad efter detta besök nu. :-))) Alicia äter bara en flaska majsvälling när hon ska sova middag och en till natten. Och runt 1 under natten med. Annars är det käk som gäller, hon gillar det. :-)
Svar på tråden: Hur får Alicia

Här kommer Alicias medlemskort!!! :)))

Skrivet av  Mirva med Vincent 040418 + BF 050906
Till klubben, det är klart hon vara med... men bara i 8-kilos-klubben...

Hälsar Vincent från 9-kilos klubben *asg*
 

Kul!

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
Välkommen...här går det inte undan alls. Förra månaden gick Saga upp 100 g och nu hade hon gått upp 100 g på 2 veckor. Antar att det går åt rätt håll iaf! :o) Alicia har gått om Saga nu förresten, Saga väger 8115 g.
 

tjoho!!!

Skrivet av  LindaLu
Vad glad jag blir att läsa att hon går bra upp i vikt samt att hon växer och blir längre!!!!

KRAM
 

Bra siffror!

Skrivet av  Sanna m Thyra 040328
Så skönt när de går upp som de ska!

Vi ska inte till bvc förrän 20/1 och var där sist i början på dec. Kanske jag ska be att få komma extra emellan för jag är så nyfiken på hur hon växt :-)
 

Härligt!

Skrivet av  MOE
Skönt att det gick så bra! :o) Nu hoppas vi att Albin knatar efter om en vecka! KRAM!
 

Artiklar från Familjeliv