Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har en liten skrutta jag....

Skrivet av Cattis @ Alfons 3 år & Maja 9 mån.
vägdes idag och vågen visade 7510 g och var 69 cm lång. Maja måste väl ändå vara minst här inne för sin ålder.

Gissa om hon ser liten ut jämför med sin kusin som väger 10.8 och är 75 cm lång. Och han är bara 2 dagar äldre än henne också.

Ja ja vissa har små barn andra har stora.
Svar på tråden: Jag har en liten skrutta jag....

Ja hon är nog minst

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Innan var Alicia och Albin i "lilla ligan". Men i måndags var Alicia 9 månader & 1 dag och vägde hela 8250 gram! 71 cm. Huvudsaken de mår bra och är pigga, glada, härliga ungar! Åh jag är så lycklig i kväll bara! :-))) Ganska stor kusin hon har i alla fall. Vad vägde hon när hon föddes? Om hon var liten så har hon ju gått upp ganska bra ändå. Alicia vägde ju 4235 och var 51 cm så hon knatar uppåt. Min glada tjej! Kram på er!
 

Maja vägde

Skrivet av  Cattis @ Alfons 3 år & Maja 9 mån.
3070 g dvs nästan 100 g mindre än storebror och hon var 49 cm lång.

Jo visst har hon växt på bra om man ser till det i alla fall. Fast hon krånglar fortfarande på vällingen och höver huvudtaget flaska drickning :(. Men vi kämpar på i alla fall. vilken bjässe eran tjej var då :) skulle jag aldrig få ur mig, jupt imponerad av folk som gör det.

Kusinen vägde ca 4300 g och var 56 cm lång. gissa om jag tyckte vi hade en mini tjej bredvidd honom på påskmiddagen. *S*.

Kram på er också.
 

Min Oliver

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
vägde 4990 och var 54 cm. Den godbiten du! Hi hi. :-))) Han föddes i vecka 39+6. Bm:arna säger att mina barn väger ca 5 kilo fullgångna helt enkelt.
 

Jag skulle svimma

Skrivet av  Cattis @ Alfons 3 år & Maja 9 mån.
om våran nr 3 skulle vara i den storleken. fast det kommer att dröja innan han dyker upp. ;-)

Huha bravor för sig att du vill ha en till efter Oliver. :)


 

Hihi,

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
och Saga vägde 4465 g och var 54 cm lång...
 

Dante kontrar

Skrivet av  Cia med Dante och Leia
med 4880g/56cm då*flin*.
 

Nova blev

Skrivet av  Jessica med Nova
nyss 8 månader, men är liten hon också: 7030 g och 67,5 cm.
För vår del har det strulat med maten. Hon har inte velat gapa, men på julafton började hon äntligen äta vanlig mat.
 

Maja är lika dan

Skrivet av  Cattis @ Alfons 3 år & Maja 9 mån.
fast det går hyvsat bra med maten men bara om hon får ha en rolig leksak/smörgås under tiden att pilla på.

Nova ligger precis lika nästan som maja vid 8 månader fast hon var 67 cm lång och vägde 7125 g.

 

Då vet jag

Skrivet av  Jessica med Nova
vilka mått som gäller för Nova om en månad då :-)
 

Kortare men tyngre...

Skrivet av  Asereht
är min minsteman blott 67,5 cm lång men vikten är osäker. han väger iaf över 8 kg så mycket vet jag.
 

Artiklar från Familjeliv