Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En fråga till er som fortfarande ammar....

Skrivet av Anna med Jonathan & Minja
tycker att Minja tuttar mer och mer både dagtid och nattetid. Mycket som tröst tror jag eftersom hon äter mycket annan mat. Har ni märkt detta fenomen?
Svar på tråden: En fråga till er som fortfarande ammar....

Nja

Skrivet av  Madde m.Hannes 29/4 + Elias & Saga
Hannes helammar kan man säga så jag tycker nog att han äter mest på kvällen och på småtimmarna tycker jag.
Jag var nog kanske inte rätt person att svara eftersom Hannes inte äter mat.
men det ju kanske vara hennes sätt att få vara nära nu när hon blivit lite äldre. Främlingar kan ju vara läskigt och så så då kanske hon vill ha mer mammmanärhet eller nåt. Svamligt inlägg kanske.
Ni får ha det så bra.
 

För vår del

Skrivet av  Jessica medNova
strulade det med maten väldigt länge, men strax innan det lossnade någorlunda tyckte jag att Nova ammade väldigt intensivt. De senaste veckorna har hon även ätit mycket nattetid, och då inte alltid av hunger.
 

Både ja och nej

Skrivet av  Sanna m Thyra 040328
Nu när hon var sjuk så var det mkt tuttande och hon ville inte ha så mkt mat.
Nu är hon nästan frisk och ammar mindre och mindre hela tiden.
Det är när hon är gnällig och vill sova som hon vill amma på dagen dvs 2 ggr och 3-6 ggr på natten.
 

Ja!

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
Iaf nattetid...tror det hänger ihop med att hon ammar mer sällan på dagen. Vill liksom ta igen tiden! :o)
 

Njea..

Skrivet av  Nina med Saga
däremot när hon är sjuk så tuttar hon mkt oftare!

Mkt tröst är dte på nattetid numera - upplever INTE att hon är hungrig på natten, det är ett så litet nätt tag...
 

Mer nattetid...

Skrivet av  Asereht
än dagtid. Tror det beror på att Oscar inte riktigt kan koppla av längre dagtid. Så lite tid och så mycket att utforska. *s*

Han äter hyfsat med fast föda också men inte så mycket åt gången så det är ett under att han är så rund som han äter. ;-)

På nätterna snuttas det mycket och länge just nu iaf, inte riktigt till min stora förtjusning MEN det kommer nog att förändras både framåt och bakåt några gånger till skulle jag tro.
 

Nej

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Här är det väldigt varierande. Om vi gör mycket en dag så ammar han mindre. Om han är sjuk ammar han mer. Äter han mycket vanlig mat är det mindre osv
 

Inte mer än

Skrivet av  Kristina m Hjalmar
att jag fortfarande tror att han inte får tillräckligt med mat/vätska om jag inte ger en liten slurk efter maten!!! *skrattar*

Fast visst händer det att han verkligen ber om att få komma till bröstet. Jag nattammar inte så på nätterna ber han inte om mat. Ammar helt till "frukost", mellanmål vid 15 och före sänggåendet vid 19.30 (om pappa är ensam hemma får han välling).

Kanske det är separationsfasen som gör att hon vill tanka lite trygghet? Jag upplever att Hjalmar är lite klängit och mammig just nu fast inte mer än att det bara är mysigt!
 

Artiklar från Familjeliv