Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pinsamt *ot*

Skrivet av Anna & Edwin
Nu har vi definitivt kvalat in i småbarnsfamiljens pinsamma verklighet. Spelar ju ingen roll att vi redan varit småbarnsföräldrar i över 8 månader, skrivit på papper om gemensamvårdnad med 2 vittnen på sociala eller sprungit på BVC 100 miljarder gånger... det var IDAG det blev offentligt

18:54 landar volvon utanför ICA MAXI... konstaterar då att dom stänger om exakt 6 minuter. Konstaterar dessutom att vi skall veckohandla vilket innebär en lista som är typ 1 km lång

Vi vänder, tycker det är för pinsamt. Ser i backspegeln andra som fortfarande går in.. å med andra menar jag finniga tonåringar som skall in och köpa typ en påse chips.. (..å chips..jag vill också ha chips.. kommer dock på att jag varken är tonåring eller hade chips på listan.. attans!)

Vi kör... till 50meter... vänder... vi har ju massor med stålar på ICA kortet så varför ska vi till Coop å handla? Vi kan också vara sen.. pinsamt sen. Tiden är nu knapp.

Mattias nitar utanför dörrarna jag kastar mig ur (nästan som i en actionrulle). Jag rusar in och lossar hysteriskt frentetiskt en kundvagn och dundrar in. I kundinfon står en klase personal. Dom blänger på mig men jag låssas inte om att jag ser dom. Jag STORMAR affären. Med gnisslande, rasslande hjul sneglar jag på klockan på väggen... bara 2 minuter tills dom stänger. SHIT. Det är bråttom bråttom. Cito cito, pronto pronto. HURRY UP liksom

Järnet mot böljorna hivar i ett paket utan att studera det nogrant, blöjor som blöjor. Raffsar ner barnmat, rycker åt mig barngröt. Sedan kommer M med Edwin på armen. Jag lämnar skutan (kundvagnen) och lubbar iväg mot grönsakerna. Rycker åt mig en påse potatis, en påse morötter, rycker åt mig en prasselpåse och plockar i 3 päron BLING BLONG låter det i hela butiken
"Ett kundmeddelande: Nu är klockan 19:00 och butiken stänger. Vi ber våra kunder att gå till kassorna. Vi öppnar åter.... JADA JADA JADA Jidder jidder jidder... NU ÄR DET HURRRRRRY UP

Mina armar bångnar och jag rycker åt mig en gurka samtidigt som jag blänger runt efter Mattias. Vart fan är han med vagnen. Han kommer stolpandes med vagn, barn och en stekpanna.

Vi delar upp oss. Han flyger och fixar köttfärs, jag lubbar genom charkgången, plockar på mig baccon, kycklingfiléer (ja.. inte PÅ mig.. men jag bär i famnen, jag är ju inte nån snattare). Sedan sammanstrålar vi vid mjölken. I en rasande fart flyger mjölk, fil och bregott ner, sedan är det uppdelning, Mattias får jaga pizzadeg, jag drar och fixar krossade tomater och buljongtärningar. Äppelmos och marmelad, flingor, mineralvatten, VAMOS VAMOS VAMOS mot kassorna

Med svetten lackandes i pannan, halsbrännan sur i halsen, blossande röd, skamsen börjar vi lasta upp våra varor. Tjejen ser måttligt road ut i kassan
"-Förlåt förlåt att vi är så sen" piper jag, så pinsamt medveten om hur irriterande det är med sena kunder

Jag kastar upp grejjorna men är noga med streckkoderna (hon ska inte ha någon fler anledning att bli sur på oss) sedan börjar jag frenetiskt packa påsarna. Men jag måste hålla i kaptenen (Edwin) när Mattias skall betala. Sedan sladdar vi ut från ICA MAXI. Konstaterar att det är rätt mycket kunder kvar.. vi var inte värst.

Edwin sitter åter fastspänd i sin stol i bilen, vi sitter i bilen, varorna är lastad, vagnen är återlämnad. Bilen startar... Vad är klockan?? 19:14

Vi ska nog införa detta som regel, inte en enda onyttighet hann slinka ner, inte en enda pryl som inte stod på listan han få plats i vagnen. Målinriktat till max. Men pinsamt var ordet... eländiga barnfamiljer som inte kan passa tider
Svar på tråden: Pinsamt *ot*

Hahahha

Skrivet av  Nickan m Alexandra 02 & Johanna 04
det var dagens skratt :-)))

Tack för det!

En liten fråga....missade ni inte ngt alls på listan? Utgår ifrån att ni kan affären för annars hade det ju inte gått att veckohandla i en sådan fart.

Hoppas ni hunnit varva ner nu och att ni till nästa vecka tar en kvart mer på er:-)
 

Som min egen ficka!

Skrivet av  Anna & Edwin
Vi kan butiken som vårat eget hem :) Listan var därför skriven utifrån hur man går igenom affären.

Vi prickade faktiskt ALLT.. team-work på hög nivå *fnissar*

Å ja.. vi ska inte dit 18:58 nästa vecka
 

oj. oj

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Skrattade hjärtligt! :^)

Det kommer jag inte att göra om. Här stänger ju inte affären förrän 22 så jag har aldrig lyckats missa den (däremot har jag retat mig på att de inte öppnar förrän 08 (07 på vardagar) vilket väl deffinitivt placerar mig i småbarnsfamiljsfacket. :^))
 

HAHAHA

Skrivet av  Anna & Edwin
Mmmm att önska att affärer öppnar 07 istället för 08 är nog också en het småbarnsfamiljsstämpel!! Väldigt roligt att höra att fler kan reta sig på sånna där märkliga saker *hihihi*
 

Hahaha!!

Skrivet av  Nina med Saga
Hade varit kul att se!!! Vi handlar oxå på Maxi men vi är duktiga :) småbarnsföräldrar som kommer i tid...

Förresten - sist vi var på Maxi hände något kul - vi had elämnat våra stora barn i lekrummet (de vill inget hellre!) och gick till blöjorna först. Vi tar ett paket Up&go-blöjor varpå en något äldre man frågar:
- Har ni haft de där blöjorna förut?
- Nja, jag tror det, svarar jag lite frågande.
- Det är j-ligt intressant när ungen har skitit ska du veta?! Det blir ganska äckligt när man ska dra av blöjan...
- Tja, sa jag, jag drar sönder blöjan i sidorna jag...
Varpå mannen mumlar något om en sax och går iväg...Jag och sambon får verkligen hålla oss för skratt medan mannen var superallvarlig :))))
 

Men?

Skrivet av  Anna & Edwin
Men vad var det för himla gubbe? Snacka om att folk kan fundera och grubbla på dom mest märkliga saker. Han har förmodligen inte sett en ny blöja på ett bra tag. Jag skulle ha fnissat ihjäl mig!!

Ja ja.. läge leve ICA MAXI!

KRAM
 

Hahahaha,

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
och vad jag skrattade när jag läste!! Det är PRECIIIIIIIS så det är nuförtiden!! Även om man inte är sen som ni var så måste handlingen ändå skötas effektivt annars börjar det trilskas. Att handla i en affär man inte känner så noga är uteslutet! :o)

Du är för go´!
kram
 

Bara en liten fråga förresten...

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
var stekpannan viktig?? *fniss*
 

*GARVAR*

Skrivet av  Caisa m. E.W.A
HAHAHAHAHAHA....tårarna rinner, du är helt underbar på att formulera dig, har du funderat på att börja skriva på allvar?
Helt otroligt.... modigt av er att gå in, jag vågar knappt gå in i närbutiken när jag ska ha 4 l mjölk och det är fem minuter till dom stänger...
Storhandla, det tar 1½ timme för mig och då skyndar jag mig! *L*
 

Hahaha

Skrivet av  MOE
Precis sån läsning jag behövde på en söndagkväll! :o) TACK!
 

=)

Skrivet av  Maria m T & S
Jag tycker det låter beundransvärt jag! Tror inte jag skulle fixa det så bra som ni gjorde. Jag har till min fasa börjat pendla mer mot pensionärshållet, vill vara ute i _god tid_ för annars blir jag så ilsken o stressad så... Hursomhelst, visst är det härligt att vara småbarnsförälder? ;)
 

ha ha

Skrivet av  Karin med Jacob och Josefine
oj oj, åh vad dråpligt, jag kan se det framför mig när ni springer omkring :-)

Kan annars tipsa om att handla mat på internet, om ni nu har någon butik i närheten som har det!

 

Artiklar från Familjeliv