Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En fråga om välling och nappflaskor...

Skrivet av Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Jag undrar vilken välling som är bäst att börja med och vilken nappflaska, ni som testat er fram, upplever som att barnet helst tar?

Emil var omöjlig och Alice verkar inte heller tycka det är en höjdare att suga på nappflaska, men hon kan åtminstone få i sig vatten, lite grann...

Hur har ni gjort för att få era bebbar att gilla välling!

kramis

Anja :o)
Svar på tråden: En fråga om välling och nappflaskor...

Ett alternativ

Skrivet av  I Längtans tider med lilla M
är ju att ge gröt, det är ju egentligen bara tjock vällig faktiskt.
Annars har jag inga råd eftersom M varken får välling eller någonsin har fått flaska....så där hoppas jag att någon annan kan hjälpa till.

Kram( är ditt troll också uppe ..det är nämligen mitt......)
 

Nattade henne nu...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
så hon sover sedan 5 minuter, skönt...

Vi har helt vänt dygnet här hemma... Är uppe t 3-tiden och sover t minst 12. Stackars Emil, han vaknar relativt tidigt ändå (ja han är såklart ej uppe t 3, fniss) men han sitter och kollar på The grinch nu med pappa...

Iallafall så brukar jag göra frukost t Emil som står i kylen så han stiger upp och hämtar sin frukost, går in t tvn och sätter på en av sina filmer, sen väcker han oss... Hmmm, bra föräldrar va!

Vi säger varje kväll, att nu ska det INTE bli sent ikväll, men det lyckas ju inte ;o)

Så Alice dygnsrytm är ju något underlig...

Ja gröt får hon, men jag önskar att man kunde liksom ge välling för gröt är så fast i konsistensen att hon klöks och kräks utav det, hon gillar det t smaken verkar det som, men hon är lika konsistenskänslig som Emil var som liten. Minsta lilla bit eller minsta lilla för tjockt så klöks hon + att jag ville slippa det där m att mata och kladda...

Men jag ska testa på måndag, vi får se om hon klarar det/gillar det :o) Ska bli intressant!!

kram t dig och lilla M

Anja :o)
 

Menade alltså...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
att jag vill slippa mata o kladda på kvällen :o) skulle vara såååå skönt att kunna lägga henne med en flaska som hon själv höll, åt och somnade mätt och belåten...

Menade alltså inte att jag aldrig vill mata och kladda, fniss...

kramis

Anja :o)
 

Våra tre barn...

Skrivet av  Rebecka 98/02/04
har alla gillat Nestlés (Findus) vällingar bäst. Bäst i så fall är att börja med Plusvälling.

Det är så lätt att dosera deras välling om du har deras blå mått och tratt. Du kan säkert beställa från dem om du ringer deras kundtjänst! 1/2 mått till 1/2 dl. 1 mått till 100 ml. 2 mått till 200. Osv. Hur enkelt som helst!

Vilken flaska har jag inte märkt någon skillnad på. Däremot nappen. Jag rekommenderar starkt kryss-napparna!!! (x)

När det är vanligt hål eller skåra så rinner det olika fort ur dem beroende på hur stort hålet är, hur hårt man skruvat åt osv. Vilket kan leda till att det kommer för fort eller för långsamt. Och barnet blir missnöjt.

Med kryss-napp styr barnet helt själv. Suger det bara lite så öppnar sig krysset bara lite och det kommer långsamt. Tar det i lite mera öppnar sig krysset mer och det går snabbare. Brukar vara väldigt uppskattat!

Lycka till!
 

Åh berätta mer...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Vilket märke är det på kryssnapparna??? Gummi eller silokon???

Tack så hemskt mkt för din info...

kram på dig :o)

Anja
 

Hej igen! :)

Skrivet av  Rebecka 98/02/04
Silikon har vi alltid använt. Gummi måste bytas så ofta tycker jag. Det torkar ju annars och går sönder. Men så finns det ju många föräldrar som älskar gummits naturliga känsla. Silikon-napparna var lite hårda förr, en del märken är det fortfarande, men de vi köper är mjuka. Vi använder Bambinos:

http://www.bambino-mam.se/

Kolla på Bambino - produkter - matning - dinappar.

Hoppas ni blir nöjda nu, vad ni än väljer! ;) Lycka till! Fråga mera om du undrar nåt.
 

Artiklar från Familjeliv