Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

PANIK...

Skrivet av Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Någon mer som varit med m detta!!!

Det har hänt mig förr och jag ber och hoppas att det är samma sak som hänt nu...

När jag på natten efter tolv, den 20:e i en månad, gått in på mitt bankkonto för att föra över pengar t sambon så har jag legat back på kontot, eller som nu, bara haft 3,22 kr kvar och när man tittar i kontolistan så har jag legat back sedan långt tillbaka och inga siffror stämmer...

Enligt min kontolista har jag nu legat back på kontot sen den 30 november men jag som ej har någon kredit på kortet vet ju att jag handlade för mina sista pengar den 13: december på konsum och då hade jag kollat precis innan hur mkt jag hade kvar på kontot...

Så om detta skulle stämma, att jag ligger back, hur går det då ihop... jag blir helorolig och får ont i magen för trots att jag räknar jättenoga när jag betalar räkningarna så kan ju något alltid gå fel och vi lever ju verkligen inom ramarna så att säga...

Jag ska imorgon till stan m min syster och köpa de få julklappar vi har råd med och vi ska även handla mat, för vi har inte ens mjölk hemma nu!!!

Vet att jag inte kommer att sova en blund inatt... Varför blir det såhär...

När jag ringer telefonbanken så säger även rösten där att jag bara har 3,22 kr, trots att barnbidraget har kommit in och om man lyssnar tillbaka på saldona så säger rösten samma som det står i kontolistan...

Det är jä...ligt obehagligt och om det är som förra gången det blev så här så undrar jag... Var kommer spöksiffrorna ifrån???? Kan det vara så att det är för att många får pengar vid 12 på natten till den 20:e och datorerna flippar lite, för som sagt, förra gången blev jag jättenojjig, fick ont i magen och sov inte en blund för vi hade jättemycket räkningar och jag är ju helberoende av barnbidragen...

usch detta blev verkligen ett panikinlägg... snälla någon har ni varit med om detsamma!!! Eller ni kanske ej har för vana att kolla era banksaldon på natten ;o)

kram

Anja
Svar på tråden: PANIK...

Jag har varit med om det!

Skrivet av  Annelie m Ella 12/5
Har du någon automatisk dragning som kan ha släpat och kommit nu? Så var det i mitt fall. Studielånen hade inte blivit dragna som de skulle, vilket jag trodde. Banken fick datastrul i samma veva och spärren som gör att dragningar inte sker om det inte finns pengar på kontot föll bort. Detta medförde att jag hamnade ett par tusen minus. Pengarna fick jag inte tillbaka, men jag behövde inte betala någon övertrass avg eller ränta. Ios så skulle de ju betalas men jag blev precis som du jättestressad för jag visste ju att jag inte hade någon kredit på kontot. Hoppas det ordnar sig.
 

Mitt bankkonto är lite mysko..*långt*

Skrivet av  BarbaMamma
För det första så drar de alla avgifter lite hur som helst; ibland drar de den 3:e men nu de senaste gångerna har de varit så "djävliga" rent ut sagt att de dragit runt den 13:e. Du vet precis då man verkligen RÄKNAR med den där hundringen ( Jonas får pengar så tidigt i månaden)för att handla mjölk eller dyl så man klarar sig de få dagarna kvar till lön.
Eftersom man aldrig vet när de drar så måste jag innan jag går o handlar ALLTID kolla saldot så jag vet hur mkt jag har!

Men det allra skummaste jag varit med om var i februari i år.. Jag tog en taxi in till förlossningen med värkar, fick bricanyl och tog en taxi hem igen ( inga bussar gick så jag var tvungen att ta taxi- för Jonas var på fest...) Dessa resor betalade jag med kortet och dagen efter skulle jag kontrollera om de dragit så mkt som kvittot visade..
INGA pengar dragna...kollade sedan varje dag i en vecka o inget hände.. Sen glömde jag bort det och två mån senare skulle jag handla; kollade saldot och jag hade 500 kr kvar på kontot. Jag handlade mat för 300 kr ca men när jag skulle betala så nekades köpet och jag stod på mig o sade att jag precis kollat saldot o att det måste vara ngt fel.. Men köpet nekades gång efter gång och en VÄLDIGT generad Susanne fick lämna tillbaka alla matvaror...*fy fan vad jag skämdes*..

När jag kom så kollade jag saldot; 200 kr kvar bara!!
Jag kunde inte få det att stämma överens med mina utgifter så jag räknade från början av lönen och fann att det saknades 300 kr som ej kunde redogöras för. Jag ringde till banken och var ursinnig; då visade det sig att den där taxiresan jag gjorde hade släpat efter och blivit dragna från mitt konto den här dagen i april men bokförda så att de var dragna den dagen i februari när jag åkte taxi..

Hoppas att det inte blev alltför svamligt...!
 

Tack båda för att ni svarade!!

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Ringde imorse till telefonbanken + kollade datorbanken och siffrorna var helt annorlunda och jag hade på kontot, precis som jag borde, 1900 kr... Dvs spöksiffrorna helt borta och allt stämde igen...

är hur skumt som helst!!! Fattar ej vad problemet är när det blir sådär. Man blir ju hur nervig som helst, men hellre att det är fel under natten och att mina pengar kommer in på morgonen än att jag hade räknat fel någonstans och verkligen blivit av med barnbidraget, pust...

Så idag har det handlats julklappar... Ska köpa de sista tre på torsdag, i sista minuten, haha... det är en sport ju...

kramis

Anja :o)
 

Vad skönt!

Skrivet av  Annelie m Ella 12/5
Vem skulle vilja hamna i knipa lagom till jul!

Ha det gott!
 

Vad mysko.

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
Kan det ha varit något tekniskt fel?
 

Artiklar från Familjeliv