Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Myra med Oliver

Skrivet av MamaKajsa, Leo 6/5 mfl.
När var det ni skulle åka till Thailand? Var det inte nu i början av januari?
Hur gör ni nu då? Blir det resa i alla fall eller vågar/vill ni inte längre?
Svar på tråden: Myra med Oliver

Vet inte

Skrivet av  Myra med Oliver
I våra rätt lösa resplaner ingick några av de områden som drabbats hårdast. Än så länge har vi bara bokat flyg ToR Bangkok, så vi skulle kunna åka till andra delar av Thailand (Samui, Koh Tao tex.) som inte drabbats. Men vi vet inte vad vi ska göra än. Vi har avresa först den 31 januari (utan om/avbokningsmöjlighet utom vid sjukdom... cheapo-biljetter...) så än har vi lite tid att fundera och se hur läget utvecklas därnere.

Fast just nu känns det olustigt att öht resa till Thailand. Även om vi åker till icke-drabbade områden, så är det ett land i sorg en lång tid framöver. Så just nu pratar vi om allt från att skippa resan, skjuta på den, välja annat resmål med Bangkok som utgångspunkt (Vietnam tex), ändra resmål och åka västerut till typ Karribien, eller åka till alperna och åka skidor några veckor istället.... Liiite förvirrade med andra ord!

Men mest av allt går tankarna till dem som drabbats av detta oerhörda fruktansvärda. Jag har flera vänner i drabbade områden i Thailand, de flesta har hört av sig, men fortfarande är det några som ej återfunnits.
 

Förstår det...

Skrivet av  MamaKajsa, Leo 6/5 mfl.
ja jag förstår er förvirring.

Min mamma med make bor där nere och har min mormor och morfar, moster och kusin på besök.
Tack o Lov hörde de av sig och är oskadda.

Hoppas du hör av alla dina vänner snart.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv