Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite orolig...

Skrivet av Kristina med Elsa 1/5
att inte Elsa får i sig tillräckligt med vätska. Jag ammar ju henne forffarande, men hon äter för det mesta väldigt lite per gång. Är jättesvårt att få henne att dricka ur pipmugg, hon spottar mest ut det. Nu ger vi henne med tesked och det funkar sådär. Hur mycket behöver egentligen bebisar dricka per dag?
Har tänkt på att ge henne ur nappflaska men vill helst slippa det.
Undrar också om alla här inne kommer att ge sina bebisar välling? Elsa får ju gröt, en eller två gånger per dag och det ska väl vara det samma.
Svar på tråden: Lite orolig...

Selma...

Skrivet av  Marie m Adam-99, Lydia-01 & Selma-04
Vår tjej dricker inte heller nämnvärt mycket. Ibland blir det knappt något alls. Jag ammar också än och ger henne endast vatten när jag ger mat en gång per dag. Sedan försöker vi ge välling på kvällen, men än så länge dricker hon inte det med förtjusning. Kanske 50 ml per kväll. Hur mycket de ska dricka vet jag inte, men så länge jag ammar även dagtid oroar jag mig inte.
 

Alice dricker ur vanligt dricksglas...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
och det är det enda hon går med på. Det går hur bra som helst...

Pipmugg, inte en chans, hon får ej i sig nåt, leker mest m pipen i munnen, samma m nappflaska...

Med vanligt dricksglas så börjar hon gulpa i sig direkt när vätskan får direktkontakt m överläppen. Går som en dans. Testa!!

Är ju suveränt om det går! Jag menar, det är ju så de ska lära sig dricka så småningom ändå :o)

kramis

Anja
 

Ike lyckades aldrig dricka ur...

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
pipmugg. Han drack också ur dricksglas direkt. Med Thora så ammas on så mycket ännu att hon inte fått någon vätska ur mugg.
 

Så gör vi med

Skrivet av  Snyggvelito m Neo 02 & Max 04
Det enda som funkat faktiskt! Lycka till!
 

vet du vad...

Skrivet av  Majoslava
hade det varit något problem, hade du redan märkt det.

inte heller är nappflaska nödvändig, jag har tvillingar och använder inte nappflaska, och de äter ingen välling heller (inget av mina barn gjorde det, faktiskt), däremot gröt.
 

Artiklar från Familjeliv