Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

3 tim sömn inatt

Skrivet av Anneli & Felicia 11/9
är helt slut, har endast fått tre timmars sömn inatt. Min lilla älskling ville absolut inte somna om efter amningen inatt och kl4 började magknipen då hon bara ligger och knyr eller småskriker och vill att man bär henne hela tiden. ibland somnar hon då om i famnen på mig men vaknar så fort jag försöker lägga henne. Konstigt nog verkar magknipen minska när jag bär henne i upprätt ställning mot mitt bröst. Är så trött nu att jag inte vet var jag ska bli av.
Svar på tråden: 3 tim sömn inatt

Stackare!

Skrivet av  Gullan & Axel 12/9
Hoppas du kan få lite sömn under dagen idag!

Kram Nilla
 

3½ här inatt,

Skrivet av  ME med Rebecca 21/9 & J-01
och då försökte jag ändå från kvart över nio till kvart i åtta... :P Rebecca och Johannes har ylat om varandra. SKÖNT att det är helg snart, hoppas gubben FATTADE vad jag sa om att komma hem TIIIIDIGT idag, isf är han hemma när vi vaknar vid tre. För nu ska jag försöka få oss alla tre att slockna för lunchvila. Hur DET nu ska gå till... ;-)
 

Standard här

Skrivet av  Ellen m Luna
Tror inte att jag har sovit mer än ca 3 timmar /natt sen Luna föddes. Har jättesvårt att somna även om hon oftast är ganska lugn åtminstone mellan amningsstunderna. Hinner liksom inte somna innan det är dags att vakna igen - nackdelen med att hon inte sover längre än 1-2 timmar i streck.

I natt sov hon dock väldigt suktigt, men då blev jag istället störd av att grannen hade fest... :-( Börjar känna mig lite trött nu... Skulle inte vara dumt att få sova ut en natt, men den dagen (eller natten) kommer förhoppningsvis! Och inte kan jag sova på dagarna heller :-( Det går liksom inte bara (även om jag rent praktiskt har möjligheten). Försöker dock vila så mycket jag bara kan och hittills har det funkat hyfsat bra.

Ibland slår det över lite och humöret blir lidande, men sambon är tålmodig och stöttar och tar sitt ansvar (det vill säga tar hand om dottern så mycket han bara kan när han är hemma samt sköter "markservicen")

Oj, det blev långt och lite svamligt det här, men så är det när hjärnan går på halvfart... ;-)
 

Artiklar från Familjeliv