Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*ledsen och upprörd*

Skrivet av //Ljusrosa
Hej!
Jag är ny här och var precis och registrerade min familj på Höstbarns hemsida. Jag fyllde i uppgifterna men utelämnade fälten för pappan eftersom Lukas har två mammor, trodde då inte att pappa-uppgifterna skulle stå med... Hoppas den som håller i sidan kan ändra lite på formuläret man fyller i annars känner vi (och andra som lever som oss) oss inte välkomna.

Är vår familj är välkommen här?
Svar på tråden: *ledsen och upprörd*

klart att ni e

Skrivet av  smulis med Linnèa 18/11-03
välkommen
hoppas att allt är bra med er och Lukas.Det var länge sedan jag såg er inne på nov-sidan
kram
 

Halloj :-)

Skrivet av  //Ljusrosa
Tackar! Ja, det var ett tag sedan jag var på nätet över huvudtaget... Mycket har varit upp o ner med mig men nu mår jag bättre.

Hur går det för er?
Kram

 

Vad söt han är!

Skrivet av  Morgana o Ever 18/10-03
Vad söt han är er lille Lukas :-)
Grattis grattis och klart att ni är välkomna här!

Jag är ensamstående o fyllde inte heller i faderns namn...men känner mig välkommen här ändå, trots att även jag då har en annan familjesituation än de flesta här.

Kram till hela familjen!
/Morgana o Ever
 

Tackar!

Skrivet av  //Ljusrosa
Din lilla Ever var himla söt han med, fint kort på er!

Tycker inte du att det är lite trist att det inte gick att fylla i något annat på "pappa-fältet", eller åtminstone att man kunde lämna det blankt? Hoppas det går att ändra :-)

Tjing!

 

Ändring?

Skrivet av  Zandra med Aniara 031103
Vore det inte bra om man registrerar barnets "förälder/föräldrar" istället för just mamma & pappa? Det finns ju betydligt fler föräldrakonstellationer än just den och jag förstår verkligen att det känns trist att ständigt mötas av den när den inte stämmer.

Ljusrosa, har ni fått bra bemötande på mvc, bb, bvc etc?
 

Håller med dig! :-)

Skrivet av  //Ljusrosa
Ja, det är lite trist att alltid möta samma problem. Det är ju så enkelt att skriva förälder/föräldrar som du föreslog. Men hoppas på en förändring snart...

Vi har blivit väl omhändertagna på MVC (Mama-Mia Söder), Förlossningen (Danderyd) med undantag för några Barnläkare som inte ens tog min fru i handen och en som frågade om hon skulle kalla min fru för "Pappa" *suck* och på BVC har vi en jättegullig kvinna som behandlar oss som vilken familj som helst.

 

OJ, blev fel.

Skrivet av  //Ljusrosa
Jag råkade visst skicka inlägget innan jag var färdig. *skratt*

Tänk, du är den första personen som har frågat mig något - känns bra, tack för det Zandra. :-)
 

:)

Skrivet av  Zandra med Aniara 031103
Vad förvånad jag blir - var orolig för att det blev tjatigt att ofta få frågan, haha! Skönt att de flesta verkar ha lite vett.

Vem hade ni på Mama Mia? Jag gick oxå där, hos Maria Liljare (tid. Liljedahl), superbra tyckte vi!

 

Svarar här...

Skrivet av  //Ljusrosa
Det gick inte att svara på ditt svar nedan så jag svarar här.

Jag svarar gärna på vettiga frågor.
Hur blev ni bemötta? Nu frågar jag tillbaka för jag vet ju inte hur det är i ett heterosexuellt förhållande, kände sig din partner välkommen och omhändertagen på alla ställen MVC, Förlossningen och BVC?

Vi hade Carina E och hon var/är kanon! Tror att MamaMia generellt är en bra MVC. :-)
 

Svar på nedanstående svar å fråga

Skrivet av  Zandra med Aniara 031103
Ja, lever i ett heteroförhållande.

På Mama Mia blev vi väldigt väl omhändertagna & på Sös (där Aniara föddes) likaså av barnmorskor som, i princip, alla var helt fantastiskt pedagogiska i sitt bemötande.
Vi var på BB rätt länge pga komplikationer så vi hann träffa rätt mycket personal, just med läkare var det väl si å så med "artigheten". En del talade bara med mig, en del bara med min kille, andra med oss båda. Min kille blev nog ignorerad en del när jag väl piggnat till.

Generellt upplevde vi att barnmorskorna verkligen såg oss både som individer & föräldrar tillsammans & misstänker att bristen i läkarnas uppförande mest var tidsbrist.

Hade dock några i personalen som tyckte att det var mycket mystiskt att jag var vegetarian, haha! "Det är strömming till lunch - går det bra? Nähä, inkokt lax till middag då?" ;-)
Underlig subkultur det där med vegetarisk mat...

 

Hej

Skrivet av  Annika o Abbe
Jag är ledsen över att du känner som du beskriver, men du är självklart välkommen! Jag har svarat på ditt mail och kommer göra ändringar i kväll.

Det enda jag kan säga är att det är inte enkelt att starta upp en hemsida och samtidigt tänka på allt själv. Återigen, jag är ledsen om jag gjort dig upprörd! Det var absolut inte min avsikt.

MVH
Annika
 

:-)

Skrivet av  //Ljusrosa
Hej Annika, tack för ditt snabba svar, det uppskattar jag verkligen!

Tycker du har gjort ett kanonjobb med hemsidan och du ska verkligen ha en eloge för det. Man kan ju inte tänka på allt och lite faller nog mellan stolarna. Ännu en eloge till dig för att du ska ändra uppgifterna i formuläret :-)

/Malin
 

Hej!

Skrivet av  Draken
Klart ni är välkomna här.
Vad fin han är Lukas,hoppas att allt är väl med er alla.Det var längesedan jag såg dig inne på nov.
 

Hello!

Skrivet av  //Ljusrosa
Well-a-well-a det var ett bra tag sedan jag hade ork och lust att sitta framför datan.

Vi har en hel del att stå i för tillfället. Förutom alla bebisrutiner och så håller vi på med faderskapsutredning och närstående adoption hos Soc. - yapp, min fru måste adoptera vår GEMENSAMMA son (känns helt knasigt). Väntar på att få första hembesöket av soc.tjänstens utredare.

Hur går det för er med alla bebbe-bestyr?

 

Skall dom

Skrivet av  Draken
göra hembesök? Tycker att det verkar helknäppt att din fru måste adoptera er son, men att dom skall komma hem också!

Här går det rätt så bra, storebror (3 år) är mycket förtjust i sin syster så svartsjukan jag befarade har inte kommit,tvärtom,han vill hjälpa till med allt! Då är det lurigare med tretimmarsdagarna på dagis som han går.Man hinner inte mycket mellan varven.

Ciao!
 

Javisst

Skrivet av  //Ljusrosa
..dom kommer hem till oss på hembesök. Jag antar att det inte finns några riktlinjer för soc.sekreterarna än (adoptionslagen trädde i kraft feb -03). I alla de fall jag känner till har det gått till som för en utlandsadoption, dvs att båda föräldrarna och deras omgivning blir utredda... många har fått använda referenser osv.
Känns jobbigt men vi vill ju att vår son ska få juridisk rätt till båda sina föräldrar. Annars skulle han ju bli placerad i fosterhem om den biologiska mamman dog. :-(

Jaja, ska inte älta detta. Det går säkert bra.

Guuu vá skönt att det går bra med storebror. Själv slog jag min lillasyster så ofta jag fick tillfälle när hon var nyfödd. Hoppas det håller i sig!
Vill han inte gå till dagis när ni är hemma?
 

Välkommen hit :)

Skrivet av  Madicken m Elliot 4 nov-03
Känner igen ditt nick - är det från PFB montro? Jag hängde ju där ett tag *S*

Grattis till sonen :)

Kram
 

Hej och välkomna!

Skrivet av  Gullan & Axel 12/9
Självklart är alla typer av familjer välkomna här!
 

Artiklar från Familjeliv