Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bvc rapportFrån smalis till nästan normalis igen!

Skrivet av Anna4 barn
Hej hopp! Josua var i dag på 5 månaders kontroll. Han vägde 7050 och var 66,5 lång. Nästan medel. Hurra !!. Han hade gått upp 1200gr på en månad. Purerna har verkligen gjort susen. Ammar ca 5 gr dygn och så äter han pure till middag och gröt till kvällsmat. På tal om ammning.Så är ju det ett kapitel för sig själv.Mina bebisar har vart lustig med att inte vilja ha det högra bröstet. Har ammat lite på det högra tills nu. Men nu är det slut med det. han vill ej ha.Det rinner för dåligt. det vänsta är verkligen jätte stort nu.Snacka om storleks skillnad på brösten. Man får vara uppfinningsrik. Fylla upp den högra kupan med något mjukt.Fniss!.

Hur går det för er med vikten. Jag har 1 1/5 kilo kvar av det jag gick upp. Det känns bra. Problemet är bara det att jag vill väga 10 kilo mindre. Så här ska ut och röras på sig!. Har sprungit i dag. är ruggigt imponerad av mig själv. Fast nästa gång ska jag ta astma spray så jag kan andas. Jag är 170 lång och väger i dags läget 80 kilo. Vill väga 70 kilo som jag vägde en gång för 8 år sedan när man var något mer tränad. Kram på er alla. Detta blev långt. !
Svar på tråden: Bvc rapportFrån smalis till nästan normalis igen!

Vad kul...

Skrivet av  Cissi med Julian 031020
att det går bra med vikten! Julian går inte upp så mycket, tillräckligt men inte mer. Ska också börja med pureer nu så det ska bli spännande....
Ang min vikt så väger jag 3 kg mindre än innan jag blev gravid. Har väl lite "löst fett" runt magen som jag gärna vill ha bort. Skulle gärna vilja bli av med några kilo till.
*kram*
 

Vad skönt att Julian har kommit i kapp!

Skrivet av  Anna4 barn
Vad skönt att Julian har kommit i kapp så bra i vikt. Mitt äldsta barn som är 8 år är född i vecka 31 . Hon var i kapp vikt mässigt när hon var 1 år. När man har fått et barn för tidigt så är det väldigt skönt om allt funkar .Att barnet utvecklas och växer. Man blir glad när man hör det från en sjuksköterska. Läste att du hade vart på 6 månaders kontroll med Julian. Va jobbig doktorn va. Det är ju viktigt att sjukhus personal kan ta barn bra. Ha det så bra. kram Anna.
 

Ja vi har haft tur...

Skrivet av  Cissi med Julian 031020
med Julian. Det enda man "märker" något av är att han är liten för sin ålder men annars verkar det som om han gör allt han "borde" göra vid 6 månader. Nu är han ju "bara" född 6 veckor för tidigt och var ganska stor när han föddes (2760g). Jag är väldigt glad att allt gått så bra. Hur var det med din dotter? Fick ni vara länge på sjukhuset och så?
*kram*
 

Hej cissi!

Skrivet av  Anna4 barn
Vi var 6 veckor på sjukhuset. Jag hade akut havandeskapsförgiftning. Så det var därför min dotter föddes förtidigt. Jag blev snittad. hon vägde 1400 och var 41 cm lång. Nu är hon lika lång som de som är ett år äldre.
 

Artiklar från Familjeliv