Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

5-10000 barn i livsfara?

Skrivet av Arg hönsmamma
Läste igår att 5-10 000 småbarn i Sverige sitter bakvänt i framsätet med ikopplad krockkudde! Man undrar ju hur jävla dumma i huvudet folk är egentligen? Det krävs ingen stor krock för att krockkudden ska utlösas, barnet kan pga av krockkudden dö vid en liten krock som ingen annars ens skulle bli skadad i, knappt ens bilen!

Det finns ju en tydlig bild i varenda bil med airbag som visar att man inte får sätta bakvänd barnstol så när de nu ändå gör det måste väl det betyda att 5-10 000 barns föräldrar antingen är efterblivna eller monster som vill att deras barn ska förolyckas??!!

Själva vågar vi inte ens ha vårt barn fram med urkopplad kudde eftersom verkstädena inte garanterar 100%-igt att den inte kan utlösas ändå.

Som jag sagt förr - alla borde inte få skaffar barn.....
Svar på tråden: 5-10000 barn i livsfara?

och ännu argare blir jag

Skrivet av  Illan
över det ökade antal föräldrar som låter barnen sitta helt obältade för att de inte orkar ta konflikten. Barnen säger ju emot - och då gör man som de vill. Vilken flathet! Har man inte mer ansvarskänsla än så ska man verkligen inte ha barn.
 

Ja att sätta dem i en sådan dödsfälla

Skrivet av  Emma&Ida
är verkligen det hemskaste man kan göra
då är det bättre att barnet är löst i bilen och få en chans att överleva än att i en till och med enkel krock exploderas till döds av krockkudden..
HUSCHANA MIG hemska tanke

jag som själv är fånigt rädd om mina barn och flippar gärna ur helt om någon tycker asch det kvittar
Nä det kvitter verkligen inte säkerhet är viktigt det handlar inte bara om hur man kör själv så länge man inte vet vad alla andra bilister har för sig bör man fara så försiktig man nånsinn kan tycker jag

Min 3 åring mår jätteilla i bilen många tycker men vänd på honom då han är ju stor nog.. ja visst längden har han men Det ÄR säkrare bakåtvänt..
och bägge mina barn sitter i baksätet går jättebra man måste inte ha dem fram
 

ja du

Skrivet av  ika m 2
det finns kanske en förmildrande omständighet (hoppas jag) att vissa bilar kan man tro att man kopplar ur airbag men att det inte funkar eller sprängladdningen sitter kvar..

jag har så svårt att tro att någon i detta land skall vara så oupplyst att den medvetet inte tar reda på farorna med airbag och framsätesbarn

men man kan ju också prata om andra faror vi utsätter barnen för..
gravida mammor som röker och dricker och föräldrar som inte slutar röka när babyn kommer
 

Håller helt med dig där..

Skrivet av  Anneli
tänkte bara upplysa alla om en sak..
sprängladdningen sitter ALLTID kvar vid urkopplad airbag.. den blir bara elektronisk urkopplad.. bilen tror alltså inte att det finns någon nå längre.. men sprängladdningen finns kvar.
 

Artiklar från Familjeliv