Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tror ni höstbarn-03 kommer plockas bort?

Skrivet av Miko
Här är mindre aktivitet än i de flesta riktigt gamla ankomstsnacken.
Iaf mindre än i mina hemsnack (vinterbarn 01/02, december-01 och september-03).

Ska försöka få lite fart på det, funderar en stund på något kul (eller halvkul *s*).
Svar på tråden: Tror ni höstbarn-03 kommer plockas bort?

Lite tråkigt att det blivit så

Skrivet av  Emma&Ida6/11
de nya som tittar in och inte vet om att ankomstgrupperna exsisterar efter graviditeten tror ju att de inte har någon snackgrupp kanske
Jag brukar ialla fall titta in här varje dag men har inte så mycket att raportera
Men jag finns här
 

Ja, det är väl vårt

Skrivet av  Miko
"fel". Vi får väl skriva mer helt enkelt men det tar emot lite när man ser att äldsta inlägget på sidan 1 är över en månad gammalt...

 

Så länge

Skrivet av  ME med J&R
det är livat i ankomstgrupperna så tror jag inte folk söker sig hit, men snart kommer i stort sett alla ha börjat jobba och då kanske det ändrar sig?
 

Kanske

Skrivet av  Laila m Cassandra nov03
Jag läser här ibland, men eftersom det är mer fart i ankomstgruppen så blir det att jag skriver där istället.

Även om det vore tråkigt om gruppen försvann så kan det ju inte vara SÅ många som skulle sakna den eftersom det är så få aktiva. Eller?
 

Det är det som är så konstigt!

Skrivet av  Miko
Vinterbarn 01/02 blev aktivt direkt när det började pluppa ut barn, jag kom inte dit förrän i januari men det var ju för att han föddes då.

De användes pararellt och vi gör så fortfarande (skriver i båda alltså) de flesta av oss i december-01 iaf, januari-02-sancket dog ut ganska tidigt.

Det är nog slumpen som gör att just vi som fick förra hösten inte skriver pararellt utan _bara_ i ankomstsnacken?! Det ena hindrar ju inte det andra, typ ;)
 

Det är väl bara för att...

Skrivet av  Genaro m Emelina 30/8
vi har haft turen att få så roliga ankomstsnack! Men det finns väl ingen problematik i att ankomstgrupperna finns kvar, eller? Jag tyckte det var tråkigt när 2002/01 försvann.
 

Nej det är inte ett problem i sig

Skrivet av  Emma&Ida
Men de som är nya och letar efter ett snack letar ju på våra barn och inte i ankomstgrupperna eftersom de gamla ankomstgrupperna ligger kvar under just ankommande bäbisar blir det att de nya missar det för just den delen
för oss andra spelar det ju absolut ingen roll
Vet att redax diskuterat att ev flytta de grupperna till våra barn men det tar ju sådan evinnerlig tid att göra detta
och för de nya som letar sig in på sidan blir det denna gruppen de hittar
Men förhoppningsvis kanske de ser att det ska vara en ankomstgrupp istället de bör söka till
kanske hittar de den kanske inte *s*

snurrigt men jag tyckte att visst ha de gamla ankomstgrupperna kvar men inte på just ankomst.. för ankomst är det inte för oss uvar längre vi har fått våra små det är dags att flytta grupperna till våra barn så de kan hittas för andra än veteraner oxå
Hehe
 

:) Jag tjuvläste ju hos er!

Skrivet av  Miko
E hörde eg. dit men bf. var ju 2001/12
Blev snopen när det var borta!

Allt bra med er? Hälsa Lasse!
 

Trist

Skrivet av  Draken
att det är så lugnt här. Det är dock mer aktivitet här än på höstbarn-00 där jag också är. Tror nog (och hoppas) att aktiviteten här kommer att öka på sikt.
Är det inte så att ankomstgrupperna plockas bort efter ett tag?
 

*s* Min gamla finns kvar! Ank.2001/12

Skrivet av  Miko
Om de är aktiva så finns de kvar MEN de tänker döpa om dem och flytta dem (under våra barn) när de kan senare.
T.ex. Barn födda dec-01 eller något sånt skulle de heta.
 

Jag tittar också ofta in...

Skrivet av  Jemima med Isak 030910 samt bf 29/1
...men skriver inte så mkt varken här eller i ankomstgruppen. Men jag läser vad ni skriver i alla fall!
 

Jag läser lite nu och då

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9 -03
men det är ju mer drag på ankomstlistorna... ;-)
Men idag har det hänt saker! :-)
 

Artiklar från Familjeliv